Igaz, a tavalyi év vége a közszolgálati rádiók - elsősorban a Kossuth - erősödését hozta, az egész esztendőt tekintve azonban közel 2 százalékkal csökkent az első számú közszolgálati adó részesedése a hirdetők számára legfontosabb 18-49 éves korosztályban, 3,3 százalékkal pedig a teljes lakosság körében. A tavalyi év egészét tekintve a Magyar Rádió részesedése éppen csak meghaladja a teljes piac egynegyedét. Ráadásul az egy évvel korábbi arányokhoz képest növekedett a kereskedelmi adók hallgatottsága. Ezek közül a Sláger Rádiónak 2,9 százalékkal csökkent a részesedése a 18-49 évesek körében.
Némileg veszített hallgatói táborából a Danubius, a statisztikai hibahatáron belüli változás ellenére azonban továbbra is őrzi a mezőny piacvezető pozícióját - mondta a Világgazdaságnak Horváth Réka.
A Danubius Sales House (DSH) marketingmenedzsere hangsúlyozta: a hirdetők számára legértékesebb célcsoportnak számító 18-49 éves korosztályban, amely 4,7 millió hallgatónak felel meg, a kereskedelmi rádiók együttesen több mint 90 százalékot érnek el, a Danubius elérése és részesedése a 2001. évi adatoknak felel meg. Kifejezetten jól alakult az adó hallgatottsága decemberben, amikor az említett korosztályban - a heti elérést figyelembe véve - két százalék körüli növekedést ért el.
A hálózati rádiók közül arányaiban a Rádió 1 növelte leginkább hallgatottságát, bár a 15 éveseknél idősebb korosztályban még így sem éri el a 450 ezer főt az adó hallgatóinak száma.
A kereskedelmi televíziókon rekordnézőszámot produkáló valóságshow-k a rádiós programjaikkal nem növelték a hallgatottságot - mondta Horváth Réka.
A legnagyobb növekedést az előző években az InfoRádió könyvelhette el, amely 2001 óta megduplázta hallgatóinak számát. A hírrádió 2002 második felében 143 ezer hallgatót ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.