Igaz, a tavalyi év vége a közszolgálati rádiók - elsősorban a Kossuth - erősödését hozta, az egész esztendőt tekintve azonban közel 2 százalékkal csökkent az első számú közszolgálati adó részesedése a hirdetők számára legfontosabb 18-49 éves korosztályban, 3,3 százalékkal pedig a teljes lakosság körében. A tavalyi év egészét tekintve a Magyar Rádió részesedése éppen csak meghaladja a teljes piac egynegyedét. Ráadásul az egy évvel korábbi arányokhoz képest növekedett a kereskedelmi adók hallgatottsága. Ezek közül a Sláger Rádiónak 2,9 százalékkal csökkent a részesedése a 18-49 évesek körében.

Némileg veszített hallgatói táborából a Danubius, a statisztikai hibahatáron belüli változás ellenére azonban továbbra is őrzi a mezőny piacvezető pozícióját - mondta a Világgazdaságnak Horváth Réka.

A Danubius Sales House (DSH) marketingmenedzsere hangsúlyozta: a hirdetők számára legértékesebb célcsoportnak számító 18-49 éves korosztályban, amely 4,7 millió hallgatónak felel meg, a kereskedelmi rádiók együttesen több mint 90 százalékot érnek el, a Danubius elérése és részesedése a 2001. évi adatoknak felel meg. Kifejezetten jól alakult az adó hallgatottsága decemberben, amikor az említett korosztályban - a heti elérést figyelembe véve - két százalék körüli növekedést ért el.

A hálózati rádiók közül arányaiban a Rádió 1 növelte leginkább hallgatottságát, bár a 15 éveseknél idősebb korosztályban még így sem éri el a 450 ezer főt az adó hallgatóinak száma.

A kereskedelmi televíziókon rekordnézőszámot produkáló valóságshow-k a rádiós programjaikkal nem növelték a hallgatottságot - mondta Horváth Réka.

A legnagyobb növekedést az előző években az InfoRádió könyvelhette el, amely 2001 óta megduplázta hallgatóinak számát. A hírrádió 2002 második felében 143 ezer hallgatót ért el.