BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új akciókban a Boeing

Két nagy projekt is véglegessé vált az amerikai Boeing Co. számára, s ezzel javulhat az egyébként leszálló ágban lévő társaság üzletmenete. A világ legnagyobb repülőgépgyártója mégis elkezdi a nagy hatótávolságú repülőgépek projektjét, illetve nagy megrendelést nyert Oroszországban új regionális gépcsalád bevezetésére.

Két nagy projekt is indul hamarosan a világ legnagyobb repülőgépgyártójánál. A Boeing egyik alközpontjában, az everettiben (Washington állam) bejelentették, hogy a korábbi terveknek megfelelően mégis megépítik a 777-200LR típusú járművet, amellyel rekordtávolság, 17 ezer kilométer tehető meg leszállás nélkül. A társaság a 2001. szeptemberi merényletek után leállította az előkészületeket, ám elemzései nyomán most úgy döntött: a jövő év októberében már a gyártást is megkezdi. A gépet a Szingapúr-New York, a Dallas-Hongkong vagy a Chicago-Sydney útvonalon is szolgálatba állíthatják a légitársaságok. Eddig a Pakistan International Airlines és a tajvani EVA légitársaság rendelt öt ilyen járművet.

Klaus Brauer projektigazgató a közelmúltban Seattle-ben lapunknak kifejtette: részlegében külön csoport foglalkozik a 777-es modell nagy hatótávolságú változatának tökéletesítésével, mivel úgy gondolják, hogy a légitársaságok középtávon, a mostani válságból kilábalva bizonyosan érdeklődnek a hatékony üzemanyag-felhasználású modell iránt. "Mivel nem kell leszállnia a járműnek, jóval olcsóbb lesz az üzemeltetés, és így ezt a marketingben is érvényesíteni lehet" - fűzte hozzá, amikor bemutatta a 777-es egyik próbadarabjának belsejét. Taso Chrisafis regionális marketingigazgató szerint mind rövidebbek a Boeingnél a fejlesztési szakaszok, a légitársaságok pedig mostanában hajlamosabbak a gyakoribb váltásra az egyes modellek között, hiszen a költséghatékonyság az első három szempont közé került. A cégnél egyébként a fejlesztésekre költött összeg folyamatosan nő, ma a bevétel 10 százalékát teszi ki.

A másik nagy akciót Oroszországban hajtja végre a Boeing. Egy konzorcium tagjaként elnyerte az orosz kormány 120 millió dolláros támogatását, hogy megépítse a regionális repülőgépek új családját, lecserélve ezzel az oroszországi helyközi közlekedésben hagyományosan uralkodó repülőgéptípust, a TU-134-est.

A Kommerszant szerint a Roszaviakozmosz orosz űr- és repülési ügynökség a Russian Regional Jet (RRJ) vegyesvállalatnak ítélte a 120 millió dolláros támogatást. A konzorciumban a Boeing az orosz repülőgépgyártó Szuhojjal működik együtt az új generációs gépek kifejlesztésében. Az RRJ-nek 60, 75 és 95 férőhelyes gépekre vannak tervei. Szakértők szerint a döntés nagy áttörés a korábban főként katonai gépeket gyártó Szuhojnak, amely régóta igyekszik a polgári repülésben biztosítani jövőjét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.