Svédországban tizenkét üzletet nyitott nemrégiben a Lidl, s a közeljövőben hat északi, illetve északkelet-európai országban szándékozik megtelepedni Európa legnagyobb diszkont-élelmiszerlánca. A Handelsblatt beszámolója szerint a terjeszkedést hangos nemtetszés kíséri: egyebek mellett a szakszervezetek, illetve a helyi önkormányzatok részéről, ami helyenként bürokratikus akadályokban is megnyilvánul. A konkurenciát elsősorban az alacsony árak aggasztják - uniós felmérések szerint a Lidl-árak átlagosan 20 százalékkal maradnak el az európai átlagtól -, a szakszervezetek pedig azért aggódnak, mert a hírek szerint a Lidl nem igazán szokott együttműködni a munkavállalókkal, illetve az érdekvédelmi szervezetekkel.
Ugyanakkor kormányzati szinten Svédországban és Norvégiában arra kérték a helyi hatóságokat, hogy ne akadályozzák a Lidl, illetve más, olcsó élelmiszer-áruházak megjelenését, csak azért, mert azok nem svéd vagy norvég tulajdonban vannak. Finnországban - hasonló meggondolásból - az elején volt ellenállás, egy évvel az első üzlet tavaly augusztusi megnyitása után ott 41 boltja, országszerte kétszázalékos piaci részesedése van, sőt az átlagos élelmiszerárszint csökkenéséhez is hozzájárultak a Lidl-boltok.
A skandináv országok mellett a balti piacot is megcélozta a német hálózat. Észt- és Lettországban bejegyeztette nevét, leányvállalatokat alapított, és munkatársakat toborzott.
Magyarországon Székesfehérvárott épít regionális logisztikai központot és öt üzletből álló bolthálózatot a Lidl-csoport: 5 milliárd forintos beruházással azért Székesfehérvárott építi fel 30 ezer négyzetméteres logisztikai központját, mert a következő években terjeszkedni akar. Székesfehérvárott öt, a Dunántúlon, illetve Kelet-Európában további üzletek nyitását tervezi. A logisztikai központnak az Alba Ipari Zónában vásároltak területet, a felépítendő létesítmény nagyságára jellemző, hogy ott egyszerre száz kamion ki- és berakását lehet majd elvégezni.
A Lidl magyarországi terjeszkedésének másik lehetséges helyszíne Békéscsaba, ott a társaságnak jogerős építési engedélye van, mely még két évig érvényes. Korábbi lapértesülések szerint a német konszern összesen száz üzletet tervez Magyarországon, ebből első lépcsőben 25-30-at akar nyitni a következő egy-két évben, átlagosan 1200-1600 négyzetméter területtel. (KK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.