BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellendülést várnak az ügynökségek

A reklámpiac fellendülését várják a világ legnagyobb reklám- és médiaügynökségei. Az igazi boomot az athéni olimpia és az amerikai elnökválasztás hozhatja majd.

A harmadik legnagyobb ügynökségnek számító WPP csoport jelentésében szinte mindenütt két számjegyű bevételnövekedésről számolt be. A WPP jelezte, hogy a legjobb úton halad afelé, hogy túlszárnyalja 13,8 százalékos nyereségrátatervét; a társaság 2005-re 14-15, 2006-ra legalább 15 százalékos profitrésre számít. A WPP-hez olyan cégek tartoznak, mint a Young & Rubicam és a J. Walter Thompson.

Reményteljes folytatást vár az Havas. A francia médiaügynökségnek 2001 óta első ízben növekedett a bevétele az idei év első negyedében. Alain de Pouzilhac vezérigazgató arra számít, hogy az Havas az idén nyereséges lesz. Kevésbé indult jól az év a másik francia ügynökségnek, a Publicisnek. A francia tulajdonú hálózatnál az idei év első három hónapjának bevételei 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyi év hasonló időszakához képest. A csoport elnöke az év második felében a sport és a politikai eseményeknek köszönhetően jelentősebb növekedést vár az európai reklámpiacon. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.