Fellendülést várnak az ügynökségek
A reklámpiac fellendülését várják a világ legnagyobb reklám- és médiaügynökségei. Az igazi boomot az athéni olimpia és az amerikai elnökválasztás hozhatja majd.
A harmadik legnagyobb ügynökségnek számító WPP csoport jelentésében szinte mindenütt két számjegyű bevételnövekedésről számolt be. A WPP jelezte, hogy a legjobb úton halad afelé, hogy túlszárnyalja 13,8 százalékos nyereségrátatervét; a társaság 2005-re 14-15, 2006-ra legalább 15 százalékos profitrésre számít. A WPP-hez olyan cégek tartoznak, mint a Young & Rubicam és a J. Walter Thompson.
Reményteljes folytatást vár az Havas. A francia médiaügynökségnek 2001 óta első ízben növekedett a bevétele az idei év első negyedében. Alain de Pouzilhac vezérigazgató arra számít, hogy az Havas az idén nyereséges lesz. Kevésbé indult jól az év a másik francia ügynökségnek, a Publicisnek. A francia tulajdonú hálózatnál az idei év első három hónapjának bevételei 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyi év hasonló időszakához képest. A csoport elnöke az év második felében a sport és a politikai eseményeknek köszönhetően jelentősebb növekedést vár az európai reklámpiacon. (VG)