A BA a jövőben rövidebb időközönként tekinti át az üzemanyagdíjakat, mint eddig, s ennek megfelelően módosítja fogyasztói árait. Május 13-tól viszont négy dollárt számít fel útszakaszonként, tehát oda-vissza 1650 forintnak megfelelő pluszpénzt kell kifizetni egy jegyért. A legnagyobb európai légitársaság más területeken bevezetett újításaitól ugyanakkor azt reméli, hogy csökkennek költségei, s ezt később a jegyárakon is érezni lehet majd.
A BA egyik legnagyobb hazai vetélytársa, a Richard Branson vezette Virgin, illetve az ír Ryanair egyelőre kivár. Ugyanezt teszi az osztrák Austrian Airlines is; ez a cég úgy véli, hogy akkor kell felülvizsgálnia árait, ha további egy hónapig ilyen magas szinten marad az üzemanyagár. A készleteket ugyanis eltérő beszerzési áron tartják nyilván. Az AUA kerozinkészletének 35 százalékát például akkor vásárolta, amikor még 240-300 dollár között volt a tonnánkénti ár, vagyis jóval olcsóbb volt, mint a mostani 385 dollár.
A Malév, másokhoz hasonlóan, folyamatosan vizsgálja az üzemanyagköltségeit, de egyelőre nem lát okot arra, hogy megemelje a jegyárakat - közölte a cég kommunikációs részlege. A magyarországi diszkontpiacon júniusban induló Wizz Air csak akkor lép, ha a drágulás jelentős hatással lesz az üzletmenetére - közölte lapunkkal Kázmér Natasa kommunikációs vezető. Egyelőre nem változtat az ugyanebben a kategóriában működő Germanwings és a SkyEurope sem. Borsos György, a SkyEurope budapesti irodavezetője kifejtette: az üzleti tervben jelentős tételként számoltak az üzemanyag árával, de a díjtételek adta "játéktér" egyelőre elegendő ahhoz, hogy ne kelljen változtatni a jegyárakon. Hozzáfűzte: ha csökken az üzemanyag ára, ugyanúgy nem nyúlnak az árakhoz, mint most. Bizonyos más költségek lefaragása mindamellett segítheti a kiegyensúlyozott gazdálkodást abban az esetben, ha folytatódna az üzemanyag drágulása.
Másképp próbálkozik a német Lufthansa. Ez a cég inkább a teherfuvarozási üzletágra terheli pluszköltségeit, semmint a személyszállításira. Ez tulajdonképpen taktikai lépés is, hiszen a fő ágazatnak számító személyszállítás felfutóban van. A Lufthansa éves üzemanyag-felhasználása meghaladja a kisebb európai országokét (nagyjából Norvégia szintjén van!), tavaly 5,3 milliárd liter volt. Ez hatalmas mennyiség, s ezért engedményeket tud kicsikarni. A cég ez évi kerozinfogyasztásának 80 százalékát fix áron már előre beszerezte, ezért a rövid távú üzemanyagár-változások csak marginálisan érintik. Magyarországon jelenleg nincs tervbe véve áremelés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.