BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkednek az ügynökségek

Neves reklám- és kreatív ügynökségek terjeszkedése várható az uniós csatlakozást követően Kelet-Európában. Közben a telített hazai piac több képviselője készül rátermettségét nyugaton is bizonyítani.

Francia és osztrák BTL-ügynökségek expanziójára lehet számítani a hazai reklámpiacon. Magyarország és a régió országainak európai uniós csatlakozását követően több érdeklődő is akad - értesült lapunk. Szándékukat jelzi, hogy már felvették a kapcsolatot a Magyar Reklámszövetséggel. Hargitai Lilla, az MRSZ főtitkára lapunknak elmondta: az érdeklődő BTL-ügynökségek, akik egyelőre nevük elhallgatást kérték, megkezdték a piac feltérképezését.

Komoly az esélye, hogy néhány olyan közepes nagyságú kommunikációs cég idejöjjön, amelynek már ma is van az e régióban jelen lévő vagy az e térségre vonatkozóan terveket szövögető partnere - véli Serényi János, a McCann-Erickson Budapest Kft. ügyvezető igazgatója is.

Ugyanakkor elképzelhető, hogy több hazai reklámügynökség próbál majd kilépni az európai piacra. Elsősorban a közepes méretű és magyar tulajdonosi háttérrel bíró ügynökségek expanziójáról hallani a piacon. Hargitai Lilla azonban lapunk kérdésére nem kívánta felfedni a terjeszkedni készülők kilétét.

Serényi János úgy véli: elképzelhető, hogy egy-egy a határainkon túlnyúló, több éven át tartó projekt megvalósítása kapcsán néhány hazai cég megpróbálkozik a külföldi jelenléttel. Szerinte erre alkalmasak lehetnek például az idegenforgalommal, erősödő magyar márkákkal kapcsolatos feladatok. Sőt, mint mondja, biztosra vehető az is, hogy a kommunikáció területén is bizonyos értelemben híd szerepet tölthet be az ország az EU- és a nem EU-tag szomszédos vagy majdnem szomszédos országok között. Jelezte: nem lenne meglepve, ha belátható időn belül mondjuk Romániában, Oroszországban megjelenne helyi partnerrel együttműködő magyar ügynökség.

A berlini Die Welt összeállítása szerint biztosra vehető, hogy az EU május elsejei kibővítését követően még inkább a nyugati ügynökségek fókuszába kerülnek a csatlakozó közép- és kelet-európai országok. A Die Welt úgy tudja: a terjeszkedők között élenjár a hamburgi kommunikációs ügynökség, a Fischer-Appelt, amely Moszkvában nyitna irodát. A kreatív ügynökségek közül pedig a Scholz & Friends Prágában és Kijevben készül beindítani helyi vállalkozását. A neves hamburgi dizájner, a 2000-ben Varsóban is irodát nyitó Lothar Böhm szerint Kelet-Európa minden téren érdekes lehet az ügynökségek számára. Mint mondta: a dizájn mellett a klasszikus reklám és a direkt marketing is csábíthatja az érdeklődőket. Véleménye szerint azonban, aki ezen a piacon szeretne terjeszkedni, annak azonnal hajráznia kell.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.