BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkednek az ügynökségek

Neves reklám- és kreatív ügynökségek terjeszkedése várható az uniós csatlakozást követően Kelet-Európában. Közben a telített hazai piac több képviselője készül rátermettségét nyugaton is bizonyítani.

Francia és osztrák BTL-ügynökségek expanziójára lehet számítani a hazai reklámpiacon. Magyarország és a régió országainak európai uniós csatlakozását követően több érdeklődő is akad - értesült lapunk. Szándékukat jelzi, hogy már felvették a kapcsolatot a Magyar Reklámszövetséggel. Hargitai Lilla, az MRSZ főtitkára lapunknak elmondta: az érdeklődő BTL-ügynökségek, akik egyelőre nevük elhallgatást kérték, megkezdték a piac feltérképezését.

Komoly az esélye, hogy néhány olyan közepes nagyságú kommunikációs cég idejöjjön, amelynek már ma is van az e régióban jelen lévő vagy az e térségre vonatkozóan terveket szövögető partnere - véli Serényi János, a McCann-Erickson Budapest Kft. ügyvezető igazgatója is.

Ugyanakkor elképzelhető, hogy több hazai reklámügynökség próbál majd kilépni az európai piacra. Elsősorban a közepes méretű és magyar tulajdonosi háttérrel bíró ügynökségek expanziójáról hallani a piacon. Hargitai Lilla azonban lapunk kérdésére nem kívánta felfedni a terjeszkedni készülők kilétét.

Serényi János úgy véli: elképzelhető, hogy egy-egy a határainkon túlnyúló, több éven át tartó projekt megvalósítása kapcsán néhány hazai cég megpróbálkozik a külföldi jelenléttel. Szerinte erre alkalmasak lehetnek például az idegenforgalommal, erősödő magyar márkákkal kapcsolatos feladatok. Sőt, mint mondja, biztosra vehető az is, hogy a kommunikáció területén is bizonyos értelemben híd szerepet tölthet be az ország az EU- és a nem EU-tag szomszédos vagy majdnem szomszédos országok között. Jelezte: nem lenne meglepve, ha belátható időn belül mondjuk Romániában, Oroszországban megjelenne helyi partnerrel együttműködő magyar ügynökség.

A berlini Die Welt összeállítása szerint biztosra vehető, hogy az EU május elsejei kibővítését követően még inkább a nyugati ügynökségek fókuszába kerülnek a csatlakozó közép- és kelet-európai országok. A Die Welt úgy tudja: a terjeszkedők között élenjár a hamburgi kommunikációs ügynökség, a Fischer-Appelt, amely Moszkvában nyitna irodát. A kreatív ügynökségek közül pedig a Scholz & Friends Prágában és Kijevben készül beindítani helyi vállalkozását. A neves hamburgi dizájner, a 2000-ben Varsóban is irodát nyitó Lothar Böhm szerint Kelet-Európa minden téren érdekes lehet az ügynökségek számára. Mint mondta: a dizájn mellett a klasszikus reklám és a direkt marketing is csábíthatja az érdeklődőket. Véleménye szerint azonban, aki ezen a piacon szeretne terjeszkedni, annak azonnal hajráznia kell.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.