BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előnyben részesítik az egészséges termékeket

Az egészséges életmódot, a súlycsökkentést és a fiatalos lendületet hirdető élelmiszerek és italok tartoznak a világ leggyorsabban növekvő termékei közé - állítja egy új tanulmány, amelyet a piaci és fogyasztói információkat szolgáltató ACNielsen készített. Az Élelmiszer című szaklapban közölt elemzés szerint az elmúlt két évben a szója alapú italok és az ivójoghurtok értékesítése bővült a legnagyobb mértékben, ez 31, illetve 19 százalékos emelkedést jelentett.

A tapasztalatokból az derül ki, hogy a fogyasztókat világszerte érdekli a fogyókúra és az egészség. Különösen azok az egészségügyi területek állnak a középpontban, amelyeket a média is előnyben részesít. Ilyen például a kóros elhízás vagy a cukorbetegség. A tanulmány megállapítja, hogy a piac azon cégek termékeit keresi leginkább, amelyek egészséges élelmiszereket és italokat állítanak elő, illetve megfelelnek a finom ízeket és a kényelmet előtérbe helyező fogyasztói igényeknek.

Különösen a fejlettebb országokban figyelhető meg, hogy a magas proteintartalmú és egyben kalóriaszegény termékek iránt élénkült meg az érdeklődés. Ezek a szempontok ugyanakkor hátrányosan hatnak más cikkek keresletére. Így például a tojás a lassan bővülő árukategóriába tartozik. Emellett számos szénhidrát alapú termék fogyasztása is csak négy százalék alatti mértékben nőtt, míg a korábban kedvelt, alacsony alkoholtartalmú italok csoportjában is csak kétszázalékos fejlődést regisztráltak a tanulmány készítői.

A szakemberek szerint a kérdés most az, hogy a kalóriaszegény termékek iránti kereslet általánossá válik-e, vagy csupán átmeneti jelenség marad. Az Egyesült Államokban például - ahol az ilyen jellegű árucikkek először jöttek divatba - az érdeklődés valamelyest visszaesett. Ebben a helyzetben a termékinnováció hozhat eredményt, de hosszú távon csak azok a fejlesztések lehetnek eredményesek, amelyek fenntarthatóbb fogyasztói igényeket elégítenek ki.

Az ACNielsen összesen 59 országban vizsgálta az értékesítési bevételek változását, 89 termékkategóriában. A globális növekedési ütem négyszázalékos volt. E mérsékelt eredményt jelentősen befolyásolta, hogy a fejlettebb piacok lassabban bővültek: így például Európában kétszázalékos, Észak-Amerikában négyszázalékos bevételi mozgást regisztráltak. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.