Továbbra is fontos marketingeszköznek tekinti az agrártárca tulajdonában lévő Agrármarketing Centrum (AMC) Kht. a közösségi részvételt a különböző bel- és külföldi kiállításokon. Értesüléseink szerint a minisztérium várhatóan márciusra állapítja meg, hogy a kht. mekkora öszszeget használhat fel 2005-ben. Az AMC tavalyi költségvetése kétmilliárd forint volt. Az idei marketingfeladatok ellátásához is minimálisan ekkora keretre lenne szükség - állítják ágazati szakértők.
A kiállítások az egyes ágazatok szakmai találkozóhelyéül szolgálnak, így a piac a keresleti és a kínálati "oldal" jelenlétével valós formájában mutatkozhat meg. Ez magyarázhatja az ilyen típusú rendezvények népszerűségét. Ha a kiállítás jellege és nagysága megengedi, az AMC teljes közösségi standot szentel a jelentős árucikkeknek (például Kiváló Magyar Élelmiszerek, borászati termékek).
A nemzetközi kiállítások közül kiemelkedők azok a nagyszabású rendezvények, amelyeken több ezer kiállító vesz részt. Ezeken a látogatók száma általában eléri a több tíz ezret is. Ilyen eseménynek számít a moszkvai Prodexpo, a tokiói Foodex és a párizsi SIAL. Az AMC e kiállításokon szervezi a legfontosabb magyar megjelenéseket, mivel a részvétel szakmai és imázsnövelő szempontból egyaránt kötelező a magyar cégeknek.
Fontosnak minősülnek azok a külföldi rendezvények is, amelyek más célpiacokon is javíthatják a magyar árucikkek pozíciót. Az első számú exportpiac Németország, de a hazai cégek ma már a FÁK-államokban is javuló értékesítési esélyeket látnak. Az általános kiviteli prioritások mellett az AMC figyelembe veszi az egyes termékek speciális lehetőségeit: Nagy-Britannia például a palackos borok legfontosabb felvevő piacává vált. A kiállítások között a komolyabb megjelenést magukban foglaló rendezvények és a "csupán" néhány cég megjelenését valószínűsítő, vállalati standokat üzemeltető bemutatók egyaránt megtalálhatók.
A belföldi események az egyes régiókban található kereskedők és nagyközönség elérését célozzák. Az AMC e kiállításokon a kis- és középvállalkozásoknak közösségi standot rendez be, ahol termékeiket minimális költségráfordítással mutathatják be. A társaság közösségi standot épít a napokban kezdődő IFE Magyarország elnevezésű eseményen is, ahol szintén a hazai termékek népszerűsítése, és a magyar gyártók üzleti esélyeinek növelése az elsődleges cél. Kiállítási lehetőséget kapnak a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet viselő árucikkek, és az AMC-standon mutatkozik be a Hagyományok-ízek-régiók elnevezésű program is, amelynek részeként most a pékipari ágazat termékeit ismerhetik meg az érdeklődők. A kht. igyekszik összehangolni tevékenységét a nem profitorientált terméktanácsok és szakmai szövetségek elvárásaival is. Az együttműködés keretében az IFE Magyarország közösségi standján 12 szervezet nyújt információkat.
Az AMC középtávú bel- és külpiaci célja, hogy olyan közösségi marketingtevékenységet folytató szervezetté alakuljon át, amely illeszkedik az uniós előírásokhoz és elvárásokhoz. A társaság szakértői szerint a kht. öt év alatt el kívánja érni az európai uniós tagországok eredményességi színvonalát, többek között jelentősen javítani szeretné a hazai marketingkultúrát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.