Árban és minden egyéb paraméterében az eredetivel azonos ajánlatot adott be szerdán a motorvonatok megismételt ártárgyalásán a Stadler Bussnang - válaszolt lapunknak Peter Spuhler, a svájci Stadler Rail tulajdonosa és vezérigazgatója. Az ismétlésre azért került sor, mert a pályázat eredményét érvénytelenítette a közbeszerzések tanácsának döntőbizottsága.
A megsemmisített eredmény szerint a Stadler és a vele társult Ganz-Transelektro Közlekedési Rt. 130 milliárd forintos ajánlattal győzött. A rivális német Bombardier Transportation cég várhatóan jövő kedden tárgyal a MÁV-val. A vasúttársaság szándékai szerint szerdán történhet meg a két pályázóval való utolsó egyeztetés.
Még nem tudjuk, mit lépünk ekkor - reagált a felvetésre Peter Spuhler. Kifejtette: cégének nagyon fontos lenne a tender megnyerése, hiszen a 30+30 vonat szállításán és szervizén túl tét a Transelektróval indítandó regionális együttműködés is. A MÁV-vonatüzlet hasznáról annyit mondott, hogy nagyjából olyan arányú nyereséget remél rajta, mint cége más üzletein. Az viszont fontos, hogy valóban nyereséget hozzon, mivel az a cégnél munkahelyeket jelent.
Peter Spuhler a Stadler által kínált FLIRT modell és a Bombardier Talentje közötti árkülönbözetet a FLIRT nagyobb teljesítményével magyarázta. A nagyobb teljesítményből egy olyan gyorsulási képesség következik - magyarázta -, amelyre a teher- és az intercity vonatok közé "beférkőző" elővárosi gyorsvonatnak mindenképpen szüksége van.
Peter Spuhler 1989-ben vette át az akkor 18 fős, 4,5 millió svájci frank árbevételű Stadlert. A cégnek ma több mint 1200 alkalmazottja van, tavaly 556 millió svájci frank (350 millió euró) árbevétele volt. A MÁV-ot is ideértve 183 FLIRT-vonatra van megrendelésre. A Stadler Rail AG az elővárosi motorvonatok piacán Európa egyik meghatározó társasága a Bombardier, az Alstom és a Siemens mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.