BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új szponzorok a Szigeten

Mintegy négyszázezer látogatót várnak a legnagyobb európai zenei fesztiválra, a Szigetre, amelynek megrendezésére 1,8 milliárdot szánnak a szervezők. A kiemelt szponzorok listáján a Coca-Cola váltja a Pepsit, és több új támogató is feltűnik.

Minden korábbinál több, 1,8 milliárd forintos költségvetésből szervezik az augusztus 10-én kezdődő Szigetet. A tervek szerint ennek 60 százalékát a jegyárbevétel adja majd, de igen jelentős részt, a teljes büdzsé mintegy 30 százalékát a szponzorok biztosítják - mondta a Világgazdaságnak Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. Emellett 4-5 százalék lesz a kereskedelemből, vendéglátásból származó bevétel, s a szervezők ugyanekkora állami támogatást remélnek. Az ügyvezető igazgató szerint kockázatot vállalt a cég, amikor a tavalyi, 1,45 milliárd forintos költségvetést 350 millióval megemelte, s a korábbiaknál nagyobb arányban épít a jegyárbevételre. Így azonban olyan színvonalas programot tudnak szervezni, amely várakozásaik szerint még több látogatót vonz majd. Bíznak abban, hogy számuk eléri a 390-400 ezret. A külföldi érdeklődés már most jóval erősebb, mint korábban.

A Sziget két főszponzora a múlt évhez hasonlóan most is a Pannon GSM és a Dreher. Az általuk fizetett hozzájárulás összegével kapcsolatban Takács Gábor annyit elmondott: ez a két cég biztosítja a kereskedelmi támogatóktól származó összes bevétel 45 százalékát. A legmagasabb támogatói kategória százmillió forint feletti hozzájárulást feltételez.

Több változás történt a kiemelt szponzorok körében. A legfontosabb, hogy a Pepsi helyett ettől az évtől kezdve a Coca-Cola támogatja a rendezvényt. A váltásnak nem csak pénzügyi okai vannak, az új szponzor elképzelései jobban összeilleszthetők a tervekkel. A Coca-Cola az idén új, hosszú távú promóciót indított, amelyet a zenére, a zenei eseményekre épít. Több fontos európai fesztivált is támogatnak, és a Sziget számára jelentős reklámértékkel bír, hogy bekerül az üdítőket gyártó cég nemzetközi kampányába. Az OTP-t a K&H Bank váltja, ez a pénzintézet szállítja az automatákat és üzemelteti a bankfiókot. Új szponzor a Tesco is, amelynek megjelenése a szervezők szerint azért fontos, mert a Sziget ideje alatt évek óta gondot okozott, hogy az élelmiszereket, kínáló kiskereskedők árai túlságosan magasak voltak. Most a három, helyben kialakított áruházban szinte mindent ugyanolyan áron lehet majd megvásárolni, mint bármelyik más Tescóban. Továbbra is kiemelt támogató a Siemens Mobile, illetve a Milli és Pöttyös.

A szponzoroktól származó hozzájárulásokat valószínűleg nem lehet jelentősebb mértékben tovább növelni - fejtette ki Takács Gábor. Az étkezők, büfék elfogadható árainak megtartása érdekében a vendéglátásból származó bevételeket sem tudják emelni. Az állami támogatás összegének növekedésében hosszabb távon bíznak a szervezők, így maradt a jegyáremelés. A napijegyek ára a tavalyi négyezer helyett az idén ötezer forint lesz, hetijegyek június 15-ig húszezer, később huszonöt, a fesztivál megkezdésekor pedig harmincezer forintba kerülnek majd. A programok minőségét és mennyiségét tekintve azonban az ár-érték arány kiemelkedően jó, így reális az a várakozás, hogy nyereségesen zárhat az esemény - mutatott rá az ügyvezető igazgató.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.