Rekordmértékű, 2,8 milliárd dolláros árbevételt produkált az internet az év első három hónapjában az USA-ban - derül ki az Interaktiv Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers legfrissebb felméréséből. Ez 26 százalékkal nagyobb összeg, mint amelyet 2004 hasonló időszakában sikerült elérni, és 4,3 százalékkal meghaladja a kimagaslónak számító tavalyi utolsó negyedéves bevételt is.

A hirdetők egyre jobban felismerik, hogy az internet a marketingmix nélkülözhetetlen része - véli Greg Stuart, az IAB elnök-vezérigazgatója.

A Forrester kutatócég szerint az idén akár 23 százalékkal, 14,7 milliárd dollárra növekedhet a reklámköltés, míg 2010-re már 26 milliárd dollár bevétele is lehet az online piacnak.

Magyarországon is kifejezetten jól alakulnak az internetes bevételek. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint az online reklámpiac 2004-ben 60 százalékkal, 3,5 milliárdosra nőtt. Az idén már a várhatóan a 160 milliárdot is meghaladó teljes reklámtortából az online piac részesedése tovább emelkedhet. (VG)