Ma kora délután megtudhatjuk, hogy kik adtak be ajánlatot a Budapest Airport (BA) Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatnyi csomagjára. Ennél többet viszont nem, mert a titoktartási egyezménynek megfelelően sem a kiíró ÁPV Rt., sem a befektetőjelölt cégek (BAA, Fraport, Hochtief) nem nyilatkozhatnak az egyéb részletekről. A brit The Business című lap a hét végén ugyanakkor közölte, hogy a brit pályázó, a BAA 390 milliárd forintot jóval meghaladó ajánlattal áll elő, mert feltétlenül szeretné megkaparintani a ferihegyi céget. Elemzőkre utalva azonban megjegyezte, hogy a britek nem mindenáron akarják a BA Rt.-t, és aligha ígérnek érte 500 milliárd forintot. Az újság szerint a BAA több költséges nagyberuházást kezdett, illetve tervez Nagy-Britanniában.
Sem a BAA, sem két német ellenfele – az egyebek között a frankfurti légikikötőt üzemeltető Fraport, illetve a hamburgit irányító Hochtief – nem szegte meg a maguk vállalta hallgatási fogadalmat. Legfeljebb annyit tettek az elmúlt néhány hétben, hogy előkészületeik tényét megerősítették. Más forrásból úgy tudjuk, hogy mindkettő várhatóan 400 milliárd forintot kissé meghaladó ajánlattal készült. Az előző, érvénytelenített körben a Hochtief ígérte a legtöbbet, 390 milliárdot.
Elméletileg semmi sem torpedózhatja meg a pályázat idei sikeres lezárását, és gyorsított eljárás esetén még a pénz is megérkezhet az államkasszába. A Ferihegyen működő szakszervezetek ugyan sztrájkot helyeztek kilátásba, ha „nem veszik figyelembe érdekeiket” (vagyis nem kapnak tulajdonrészt a cégből), ám most nincs törvényes alapjuk az ellenakcióra, mert a BA Rt. és az ÁPV Rt. is minden vonatkozó előírást betartott. A BA Rt. a hét végén közleményben jelezte: lezártnak tekinti a munkaügyi vitát, mert szerinte minden előző megállapodást teljesített. A szeptemberben kötött egyezmény értelmében jelentős, visszamenőleges béremelést, plusz szociális, továbbá több száz ezer forintos béren kívüli juttatásokat kaptak. Megkezdték a minibuszüzletág önálló gazdasági társaságba való kiszervezését is. (MN)
(százalék)
>> BAA: Heathrow (100), Stansted (100), Gatwick (100), Glasgow, Nápoly (65), Melbourne, Perth, Indianapolis, Pittsburgh
>> Fraport: Frankfurt-Main (100), Frankfurt-Hahn (65), Saarbrücken (51), Hannover-Langenhagen (30), Lima (42,5), Antalya (50)
>> Hochtief Airport: Athén (40), Düsseldorf (30), Hamburg (39,2), Sydney (10,5)
(százalék)
>> BAA: Heathrow (100), Stansted (100), Gatwick (100), Glasgow, Nápoly (65), Melbourne, Perth, Indianapolis, Pittsburgh
>> Fraport: Frankfurt-Main (100), Frankfurt-Hahn (65), Saarbrücken (51), Hannover-Langenhagen (30), Lima (42,5), Antalya (50)
>> Hochtief Airport: Athén (40), Düsseldorf (30), Hamburg (39,2), Sydney (10,5)-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.