Puhatolózó tárgyalásokat folytatott a minap Bécsben az állami többségű cseh CSA légitársaság jövőjéről és a privatizáció lehetséges módozatairól Borisz Abramovics, a Malévre pályázó, öt orosz légitársaságot tömörítő AiRUnion légi szövetség elnöke – értesültünk több forrásból. A nem túl széles nyilvánosságot kapott eseményen cseh részről a prágai szakminiszter vett részt, részletek egyelőre nem ismeretesek. Telefonos érdeklődésünkre az orosz vállalatcsoport budapesti képviselete nem cáfolta a megbeszélés tényét, ám nem árult el bővebbet.
A CSA élére néhány napja új vezető, az állami CEZ energetikai cég felső vezetéséből érkező Radomir Lasák került. Egyelőre nem túl bőbeszédű, de szakértők szerint hamarosan hozzálát a privatizációs előkészületekhez, a tranzakcióra még az idén, az év utolsó negyedében sor kerülhet. Lasáknak kiváló pénzügyi tapasztalatai vannak, és részt vett már hasonló felkészítésben. A cég az elmúlt években folyamatosan növelte utasai számát, és kargóközpontot épített Prágában. A SkyTeam globális légi szövetségbe való betagozódása befejeződött, ez a kapcsolatrendszer jól jönne az AiRUnionnak.
Az AiRUnion vezetője előzőleg lapunknak adott exkluzív nyilatkozatában (VG, 2006. január 12., 11. oldal) határozottan a Malévet nevezte meg első számú jövendőbeli térségbeli partnerének, illetve kiszemelt felvásárlási célpontjának, ám már akkor jelezte: ha mégsem sikerülne nyerni a pályázaton, akkor más módot keres az uniós piacra való bejutásra. A magyar kormány szóvivői irodája szerint nincs napirenden a Malév magánkézbe adása. Szakértők szerint a választásokig már biztos nem írják ki a pályázatot, és az új kormánynak sem ez lesz a legfontosabb az első hónapokban, így ha őszig nem tisztázódik a helyzet, az orosz cégcsoport felgyorsíthatja a tárgyalásokat a prágai illetékesekkel.
Abramovics és vezetőtársai közben a szövetség erősítésén és a több mint száz repülőgépből álló flotta korszerűsítésén dolgoznak. Ezt jelzi, hogy a múlt héten átvették az első Boeing 737-es utasszállító gépet. Tavaly 11 ilyen gépet rendeltek meg, ezekből az idén tavasszal öt érkezik. A 737-es gépen kívül még három Boeing 767-es teljesít szolgálatot útvonalaikon. A folyamatosan bővített Boeing-flotta karbantartására az AiRUnion közvetlen megbízást kíván adni. A szóba jöhető partnerek között van a Malév leányvállalata, az Aeroplex Kft. is. – jelezték az AiRUnion budapesti központjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.