Nipuna-központ Budapesten
Magyarországon hozza létre új szolgáltató központját az indiai Satyam Computer Services szoftvercég üzletifolyamat-kihelyezéssel (BPO) foglalkozó leányvállalata, a Nipuna Services – derül ki a The Economic Times összeállításából. Az elképzelések szerint a következő egy évben ötven-száz fős csapatot épít fel a Nipuna Budapesten – tudtuk meg Suresh Nandihallitól, a Satyam magyarországi fióktelepének vezetőjétől. A cég magyarországi érdekeltsége várhatóan nagy szerepet játszik majd a társaság ambiciózus európai terjeszkedési terveiben is – tette hozzá Suresh Nandihalli. A Nipunánál a választást főként azzal indokolták, hogy a magyarországi munkaerő nyelvtudása az angol mellett más, az indiaiak által kevésbé beszélt nyelvekre is kiterjed, mint a német, spanyol, francia vagy az olasz. Az ezeken a nyelveken nyújtott szolgáltatásokat pedig egyre inkább elvárják a vállalat legnagyobb ügyfelei, közöttük olyan vállalatok, mint a BellSouth, a Merrill Lynch, a Bear Sterns & Co, a Caterpillar, a GlaxoSmithKline.
A cég világszerte összesen kétezer embert foglalkoztat, többségüket Indiában, de az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is van központja. A társaság jelenleg négy területen – távközlés, gyártás, egészségügy/betegbiztosítás, pénzügy – kínál BPO-szolgáltatásokat.
A Nipuna globális piacra lépési stratégiájának megfelelően Magyarországon is szoros együttműködésre készül az anyavállalat helyi szoftverfejlesztő és támogató központjával. A Satyam, a negyedik legnagyobb indiai szoftvercég budapesti központjában jelenleg több mint hatvanan dolgoznak, egy részük közvetlenül vesz részt a nemzetközi ügyfelek kiszolgálásában. A vállalat tervei szerint néhány éven belül akár több száz fősre is bővülhet a budapesti központ.
A Satyam nem az egyetlen indiai szoftvercég, amely az európai piacokat Magyarországról kiindulva próbálja meghódítani. A Tata csoporthoz tartozó, informatikai szolgáltatásokat nyújtó Tata Consultancy Services (TCS) 2001-ben nyitotta meg első európai globális szolgáltató központját Budapesten, ebben szintén nagy szerepet játszott a Magyarországon elérhető munkaerő nyelvtudása. A társaság ma már mintegy 400 embert foglalkoztat, és a tervek szerint 2007 végére ezerfősre bővül a létszám.
A fejlődéshez hozzájárulhat egy újabb nagy informatikai szolgáltatásra vonatkozó megbízás, amelyet várhatóan a napokban jelent be a vállalat. A Tata Consultancy Services növekedési stratégiájában kiemelt szerepet játszik az európai piac, amely 2004-ben 25 százalékkal járult hozzá a vállalat árbevéte-léhez. Az India legnagyobb informatikai vállalkozásának számító, világszerte 60 ezer embert foglalkoztató TCS a március végén zárult üzleti évében 2,97 milliárd dolláros bevételt ért el, ezzel a világ 15 vezető informatikai tanácsadó társasága között van. KZ


