BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szezonális logisztikai kihívások

A karácsonyi szezonra, vagyis november–decemberre esik a kereskedelmi nagyvállalatok 16, a feldolgozóipari nagyvállalatok 42 százalékánál az éves forgalom 30-40 százaléka – derül ki a GKIeNET Kft. legfrissebb, a Wincanton Magyarország megbízásából készített felméréséből. Az utóbbiak 60, a kereskedelemmel foglalkozó cégeknek pedig 89 százaléka határoz meg külön karácsonyi időszakot is a vállalat működésében.

Az ezer cégvezető megkérdezésével készített vizsgálat célja az volt, hogy a Wincanton megismerje a cégek karácsonyi szezonban felmerülő raktározási és disztribúciós igényeit.

A felmérés szerint különbség van a nagyvállalatok és a kisebb cégek között. A kicsik több mint 90 százalékánál nem jelent kiemelkedő növekedést, forgalmuknak átlagosan kevesebb mint 30 százalékát bonyolítják le a karácsonyi szezonban. A nagyvállalatok forgalombővülése komoly logisztikai hátteret, tervezést is igényel tőlük, illetve logisztikai szolgáltatóiktól.

A megkérdezett kereskedelmi (nagy és kis) cégeknek majdnem a fele tervez marketingak-ciókat, a feldolgozóipari vállalatoknak azonban csak 11 százaléka. A promóciót tervező cégek többsége saját maga állítja össze a csomagokat, illetve több társaság magától a gyártótól kapja a kész összeállításokat. Ezzel együtt a promóciós csomagok összeállítását a kereskedő cégek 17 százaléka bízza külső ügynökségre, öt százaléka pedig logisztikai cégére.

Egyelőre kevés vállalat ismeri, illetve használja ki a logisztikai cégek szolgáltatásainak teljes skáláját – mondta Udvarvölgyi Sándor, a Wincanton Magyarország ügyvezető igazgatója. Egyre több új technológiai megoldást vezetnek be a költséghatékonyság érdekében, illetve a szolgáltatások bővülése figyelhető meg. Olyan értéknövelő szolgáltatások, mint például az ajándékcsomagok összeállítása, nagy segítséget jelentenek a promóciók lebonyolításánál ebben a forgalmas időszakban, anélkül hogy értékes belső munkaerőt kötnének le a vállalaton belül.

A vizsgálatból kiderül az is, hogy a legtöbb társaságnak elegendő kapacitása van a karácsonyi időszak megnövekedett raktározási igényeinek a kielégítésére; döntően – a feldolgozóipari cégek 93, a kereskedelmiek 87 százaléka – a saját kapacitásaikat használják ebben az időszakban. Amennyiben további raktárterület bevonására van szükség, a legtöbb feldolgozóipari vállalat állandó partnerekkel dolgozik, a kereskedelmi cégek pedig állandó és ideiglenes partnerekkel oldják meg ezt a problémát. Udvarvölgyi Sándor szerint a logisztikai szolgáltatást nyújtó cégek ma már a vállalatok logisztikai tevékenységének integrált részévé váltak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.