BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szezonális logisztikai kihívások

A karácsonyi szezonra, vagyis november–decemberre esik a kereskedelmi nagyvállalatok 16, a feldolgozóipari nagyvállalatok 42 százalékánál az éves forgalom 30-40 százaléka – derül ki a GKIeNET Kft. legfrissebb, a Wincanton Magyarország megbízásából készített felméréséből. Az utóbbiak 60, a kereskedelemmel foglalkozó cégeknek pedig 89 százaléka határoz meg külön karácsonyi időszakot is a vállalat működésében.

Az ezer cégvezető megkérdezésével készített vizsgálat célja az volt, hogy a Wincanton megismerje a cégek karácsonyi szezonban felmerülő raktározási és disztribúciós igényeit.

A felmérés szerint különbség van a nagyvállalatok és a kisebb cégek között. A kicsik több mint 90 százalékánál nem jelent kiemelkedő növekedést, forgalmuknak átlagosan kevesebb mint 30 százalékát bonyolítják le a karácsonyi szezonban. A nagyvállalatok forgalombővülése komoly logisztikai hátteret, tervezést is igényel tőlük, illetve logisztikai szolgáltatóiktól.

A megkérdezett kereskedelmi (nagy és kis) cégeknek majdnem a fele tervez marketingak-ciókat, a feldolgozóipari vállalatoknak azonban csak 11 százaléka. A promóciót tervező cégek többsége saját maga állítja össze a csomagokat, illetve több társaság magától a gyártótól kapja a kész összeállításokat. Ezzel együtt a promóciós csomagok összeállítását a kereskedő cégek 17 százaléka bízza külső ügynökségre, öt százaléka pedig logisztikai cégére.

Egyelőre kevés vállalat ismeri, illetve használja ki a logisztikai cégek szolgáltatásainak teljes skáláját – mondta Udvarvölgyi Sándor, a Wincanton Magyarország ügyvezető igazgatója. Egyre több új technológiai megoldást vezetnek be a költséghatékonyság érdekében, illetve a szolgáltatások bővülése figyelhető meg. Olyan értéknövelő szolgáltatások, mint például az ajándékcsomagok összeállítása, nagy segítséget jelentenek a promóciók lebonyolításánál ebben a forgalmas időszakban, anélkül hogy értékes belső munkaerőt kötnének le a vállalaton belül.

A vizsgálatból kiderül az is, hogy a legtöbb társaságnak elegendő kapacitása van a karácsonyi időszak megnövekedett raktározási igényeinek a kielégítésére; döntően – a feldolgozóipari cégek 93, a kereskedelmiek 87 százaléka – a saját kapacitásaikat használják ebben az időszakban. Amennyiben további raktárterület bevonására van szükség, a legtöbb feldolgozóipari vállalat állandó partnerekkel dolgozik, a kereskedelmi cégek pedig állandó és ideiglenes partnerekkel oldják meg ezt a problémát. Udvarvölgyi Sándor szerint a logisztikai szolgáltatást nyújtó cégek ma már a vállalatok logisztikai tevékenységének integrált részévé váltak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.