A DH csoport néhány százmillió forintos adózott nyereséggel zárta az elmúlt évet. A DH-t, a békéscsabai Csabahús Kft.-t, a szolnoki Szole Meat Kft.-t és a Kapuvári Hús Zrt.-t tömörítÕ cég-együttes 39-40 milliárd forintos forgalmat ért el 2006-ban. A vezetÕ helyet – 65 milliárdos árbevétellel – a Csányi Sándor OTP-elnök-vezérigazgató tulajdonában lévÕ szegedi Pick Zrt. szerezte meg.
Román Gyula szerint a DH csoport eredményessége többek között annak köszönhetÕ, hogy a tulajdonosok mintegy ötmilliárd forintos fejlesztést hajtottak végre az elmúlt években. A beruházások révén a három cég nyereségesen mÛködött, a Kapuvári Hús Zrt. viszont tavaly is veszteséget realizált. Ennek egyik oka az, hogy a csoport csak 2004-ben vette meg a céget a Pickben akkor még tulajdonos, Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartozó Aragótól, és nem volt elegendÕ idÕ a reorganizációra. Emellett az elnök szerint a rendkívül magas, 295–355 forintos tavalyi kilónkénti élÕsertés-árak mellett nem lehetett eredményes a csak vágással-darabolással foglalkozó társaság, mivel e tevékenységen nincs megfelelÕ fedezet. Ezért – állítja Román Gyula – csak azok a húsipari cégek maradhatnak talpon, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselÕ termékek gyártásával is foglalkoznak. Már Kapuváron is megkezdÕdtek a fejlesztések annak érdekében, hogy a vállalatnál az idén a feldolgozott húsok és húskészítmények elÕállítása is beindulhasson.
A csoport az idén a múlt évihez hasonló nagyságrendÛ, 41-42 milliárd forintos árbevételre számít, de ez várhatóan kisebb, 280 forintos kilónkénti élÕsertés-árak mellett valósulhat meg. Így a terv három-öt százalékos tényleges forgalomnövekedést takarhat. Az 1200 fÕt foglalkoztató négy cég 700 ezer hízót dolgoz majd fel. Mivel a piacon továbbra is sertéshiány várható, a csoport a sertéstenyésztÕkkel kötött termeltetési szerzÕdésekkel igyekszik kiszámíthatóbb alapanyaghátteret kialakítani. A már megkezdett, mintegy félmilliárd forintos programmal ez évben elÕreláthatólag 50 ezer állatot neveltetnek fel. Az elnök szerint a hazai piacon a fokozódó import jelenti a legnagyobb konkurenciát, ezért a csoport kooperációra törekszik más térségbeli húsipari vállalatokkal és kereskedÕkkel. Ezzel a környezÕ országokban is javulhatnak regionális értékesítési lehetÕségei. Román Gyula leszögezte: a piacvezetÕ Pick és a DH csoport alapvetÕen jól megfér egymás mellett a hazai piacon, mert a szegedi vállalat a húskészítményekben, míg a négy DH-cég – 26 százalékos részesedéssel –
a frisshús-eladásokban tölt be vezetÕ szerepet. Egyes információk szerint a szegedi Pick egy-két milliárd forintos veszteséget könyvelt el tavaly, bár ez jóval kisebb volt a korábbi, négymilliárdon felüli negatív eredménynél. Kovács László elnök-vezérigazgató szerint a társaság múlt évi adózás elÕtti eredménye már pozitív volt.