A DH csoport néhány százmillió forintos adózott nyereséggel zárta az elmúlt évet. A DH-t, a békéscsabai Csabahús Kft.-t, a szolnoki Szole Meat Kft.-t és a Kapuvári Hús Zrt.-t tömörítÕ cég-együttes 39-40 milliárd forintos forgalmat ért el 2006-ban. A vezetÕ helyet – 65 milliárdos árbevétellel – a Csányi Sándor OTP-elnök-vezérigazgató tulajdonában lévÕ szegedi Pick Zrt. szerezte meg.
Román Gyula szerint a DH csoport eredményessége többek között annak köszönhetÕ, hogy a tulajdonosok mintegy ötmilliárd forintos fejlesztést hajtottak végre az elmúlt években. A beruházások révén a három cég nyereségesen mÛködött, a Kapuvári Hús Zrt. viszont tavaly is veszteséget realizált. Ennek egyik oka az, hogy a csoport csak 2004-ben vette meg a céget a Pickben akkor még tulajdonos, Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartozó Aragótól, és nem volt elegendÕ idÕ a reorganizációra. Emellett az elnök szerint a rendkívül magas, 295–355 forintos tavalyi kilónkénti élÕsertés-árak mellett nem lehetett eredményes a csak vágással-darabolással foglalkozó társaság, mivel e tevékenységen nincs megfelelÕ fedezet. Ezért – állítja Román Gyula – csak azok a húsipari cégek maradhatnak talpon, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselÕ termékek gyártásával is foglalkoznak. Már Kapuváron is megkezdÕdtek a fejlesztések annak érdekében, hogy a vállalatnál az idén a feldolgozott húsok és húskészítmények elÕállítása is beindulhasson.
A csoport az idén a múlt évihez hasonló nagyságrendÛ, 41-42 milliárd forintos árbevételre számít, de ez várhatóan kisebb, 280 forintos kilónkénti élÕsertés-árak mellett valósulhat meg. Így a terv három-öt százalékos tényleges forgalomnövekedést takarhat. Az 1200 fÕt foglalkoztató négy cég 700 ezer hízót dolgoz majd fel. Mivel a piacon továbbra is sertéshiány várható, a csoport a sertéstenyésztÕkkel kötött termeltetési szerzÕdésekkel igyekszik kiszámíthatóbb alapanyaghátteret kialakítani. A már megkezdett, mintegy félmilliárd forintos programmal ez évben elÕreláthatólag 50 ezer állatot neveltetnek fel. Az elnök szerint a hazai piacon a fokozódó import jelenti a legnagyobb konkurenciát, ezért a csoport kooperációra törekszik más térségbeli húsipari vállalatokkal és kereskedÕkkel. Ezzel a környezÕ országokban is javulhatnak regionális értékesítési lehetÕségei. Román Gyula leszögezte: a piacvezetÕ Pick és a DH csoport alapvetÕen jól megfér egymás mellett a hazai piacon, mert a szegedi vállalat a húskészítményekben, míg a négy DH-cég – 26 százalékos részesedéssel –
a frisshús-eladásokban tölt be vezetÕ szerepet. Egyes információk szerint a szegedi Pick egy-két milliárd forintos veszteséget könyvelt el tavaly, bár ez jóval kisebb volt a korábbi, négymilliárdon felüli negatív eredménynél. Kovács László elnök-vezérigazgató szerint a társaság múlt évi adózás elÕtti eredménye már pozitív volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.