BUX 42,888.52
-0.49%
BUMIX 3,809.35
-0.01%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,046
-1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.16%
-3.11%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,170
0.00%
+0.49%
-0.61%
0.00%
0.00%
OPUS 152.2
+0.26%
+0.51%
0.00%
-0.43%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,830
+0.71%
+1.58%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.08%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+2.00%
+0.62%
0.00%
-5.19%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Derűs hoteles december

Jól sikerült a december a hazai hotelekben – erre utal a Központi Statisztikai Hivatal szállodai mutatószámokról szóló gyorsjelentése. A budapesti négycsillagos egységek kivételével több vendégéjszakát regisztrálhattak 2006 utolsó hónapjában, mint egy éve. Az előzetes adatok alapján a bővülés decemberben átlagosan 4,7 százalék volt, a turisták 604 ezer éjszakát töltöttek el a hotelekben. Kiemelkedő, 33,1 százalékos bővülést regisztráltak a balatoni háromcsillagos egységeknél, de impozáns, 17,9 százalékos volt az élénkülés Kelet-Magyarországon is. Budapest négycsillagos szállodáiban ugyanakkor a vendégéjszakák száma 2,2 százalékkal csökkent 2005 utolsó hónapjához képest, de a többi fővárosi létesítmény is átlag alatti növekedést ért csak el.

A vendégéjszakák számának kedvező alakulása Niklai Ákos, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. elnöke szerint a belföldi turizmus erősödésének, a vidéki egységek jó teljesítményének volt köszönhető. Sokan pihentek az év utolsó időszakában a hazai szálláshelyeken, s vélhetően felhasználták a még rendelkezésre álló üdülési csekkjeiket is – tette hozzá.

Az év egészét tekintve a szakember szerint stagnálás, enyhe visszaesés volt megfigyelhető tavaly a beutazóturizmusban. Ebben a fapados légitársaságok mérsékeltebb aktivitása, illetve az őszi politikai események is szerepet játszottak, ezek főként a budapesti szállodáknak okoztak komoly károkat. A vendégforgalom valamennyi fő európai küldő országból csökkent. Kedvező tendencia ugyanakkor, hogy számottevően élénkül az érdeklődés a régió országaiból, elsősorban Orosz-, Lengyelországból, Ukrajnából, Romániából. A két tendencia együttes eredményeként 2006 első 11 hónapjában közel 8 százalékkal esett a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma. Ezzel szemben belföldieknél a mind színvonalasabb szállodai kínálatnak, új szolgáltatások (pl. wellness) megjelenésének, illetve az üdülési csekk elterjedésének köszönhetően 10,2 százalékos növekedés volt tapasztalható. Így összességében mintegy 1,3 százalékkal mérséklődött a magyarországi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma az év első 11 hónapjában.

A szállodai szobaárbevételekről szólva Niklai Ákos kiemelte: a szálláshelyek – hosszú idő után először – euróban mérve is áremelést voltak képesek érvényesíteni. A bruttó szállásdíjbevétel az év első 11 hónapjában forintban számolva mintegy 15 százalékkal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken.

Az idén a beutazóturizmusban a 2005-ös szintre kell hozni a Nyugat-Európából érkező vendégforgalmat – hangsúlyozta Niklai Ákos. Nagyobb figyelmet kell fordítani a környező országokból, illetve néhány távolabbi térségből (Amerikából, Kínából, Japánból) érkező vendégekre.

Kampányban a fővárosiak

A fővárosi hotelek kezdeményezésére decemberben indult s márciusig tartó Winter Invasion kampány keretében eddig mintegy 9 ezer vendégéjszakát foglaltak le – tudtuk meg Niklai Ákostól.

Az akció ideje alatt az ahhoz csatlakozó szállodákban – mint ismert – a vendégek három éjszaka áráért négyet tölthetnek el. A kampányhoz jelenleg közel 70 intézmény csatlakozott; köztük mintegy negyven szálloda, autókölcsönző, illetve egyéb szereplő, például fogorvos is.

A szervező MT Zrt. mellett a Budapesti Airport, a Malév, a Budapesti Turisztikai Hivatal, a Magyar Éttermi Szövetség pénzzel is hozzájárult a kampányhoz.

Az akció ideje alatt az ahhoz csatlakozó szállodákban – mint ismert – a vendégek három éjszaka áráért négyet tölthetnek el. A kampányhoz jelenleg közel 70 intézmény csatlakozott; köztük mintegy negyven szálloda, autókölcsönző, illetve egyéb szereplő, például fogorvos is.

A szervező MT Zrt. mellett a Budapesti Airport, a Malév, a Budapesti Turisztikai Hivatal, a Magyar Éttermi Szövetség pénzzel is hozzájárult a kampányhoz.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek