BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európában erősít a Wienerberger

A nagyszabású akvizíciók ellenére is teljesítette tavalyi előirányzatait a világ legnagyobb téglagyártója: a bécsi központú Wienerberger AG 2006-ban az előző évhez képest 14 százalékkal, 2,225 milliárd euróra növelte árbevételét. A bővülés – mint azt Wolfgang Reithofer, a konszern vezérigazgatója is kiemelte – mindenekelőtt az európai piac erősödésének köszönhető. A Wienerberger a legjobb eredményeket Németországban érte el (a cég itt könyveli el árbevételének 13 százalékát), de – Belgium, Franciaország, Nagy-Britannia, Lengyelország és Románia mellett – Magyarországon is jól szerepelt. Az EBITDA éves szinten tíz százalékkal nőtt, annak ellenére, hogy a vállalat legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban – döntően az újlakás-építések 30 százalékos visszaesése miatt – ez a mutató öt százalékkal csökkent, a konszern teljes energiaköltsége pedig közel 50 millió euróval meghaladta a tervezettet. A jelenleg 3,56 milliárd euró piaci értékű Wienerberger tavaly összesen 420 millió eurót költött fejlesztésre, illetve akvizíciókra. A két legnagyobb ügylet az egyesült államokbeli Robinson Brick és a német Bogen cserépgyártó cég megvásárlása volt; a konszern a nyáron megállapodott a brit Baggeridge Brick átvételéről is, ez azonban várhatóan csak 2007 közepén válik véglegessé.

A Wienerberger 2006-ban tízszázalékos profitnövekedést irányzott elő, annak ellenére, hogy az energiaköltségek 30 százalékos emelkedésére számít. A cég a gáz drágulása miatt 2006-ban kétszer is emelte árait, a következő ilyen lépésre várhatóan még az első negyedévben sor kerül. A vállalat az orosz piacon is erősített: első oroszországi gyárát 2006 októberében adta át, és már megkezdte a második építését is.

Rajki Diána, a Wienerberger Zrt. marketing/PR vezetője lapunknak megerősítette: a konszern kelet-közép-európai piacépítése a végéhez közeledik, Románia immár stabil eredménytermelő, és a piac az erős árverseny után Lengyelországban is stabilizálódott. Magyarországon a társaság tizenhárom téglagyárat, egy gerenda- és áthidaló-, valamint egy panelfödémgyárat üzemeltet; a vállalat árbevétele tavaly az előző évhez képest 18 százalékkal, 28,8 milliárd forintra nőtt. A cég egyelőre nem közölte az országokra lebontott nyereségadatot. Rajki Diána kiemelte: a bevételi eredmény értékét növeli, hogy az ágazatban – különösen tavasszal – igen erős volt az árverseny, az energiaárak pedig egész évben kiszámíthatatlanul mozogtak. CsF

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.