BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európában erősít a Wienerberger

A nagyszabású akvizíciók ellenére is teljesítette tavalyi előirányzatait a világ legnagyobb téglagyártója: a bécsi központú Wienerberger AG 2006-ban az előző évhez képest 14 százalékkal, 2,225 milliárd euróra növelte árbevételét. A bővülés – mint azt Wolfgang Reithofer, a konszern vezérigazgatója is kiemelte – mindenekelőtt az európai piac erősödésének köszönhető. A Wienerberger a legjobb eredményeket Németországban érte el (a cég itt könyveli el árbevételének 13 százalékát), de – Belgium, Franciaország, Nagy-Britannia, Lengyelország és Románia mellett – Magyarországon is jól szerepelt. Az EBITDA éves szinten tíz százalékkal nőtt, annak ellenére, hogy a vállalat legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban – döntően az újlakás-építések 30 százalékos visszaesése miatt – ez a mutató öt százalékkal csökkent, a konszern teljes energiaköltsége pedig közel 50 millió euróval meghaladta a tervezettet. A jelenleg 3,56 milliárd euró piaci értékű Wienerberger tavaly összesen 420 millió eurót költött fejlesztésre, illetve akvizíciókra. A két legnagyobb ügylet az egyesült államokbeli Robinson Brick és a német Bogen cserépgyártó cég megvásárlása volt; a konszern a nyáron megállapodott a brit Baggeridge Brick átvételéről is, ez azonban várhatóan csak 2007 közepén válik véglegessé.

A Wienerberger 2006-ban tízszázalékos profitnövekedést irányzott elő, annak ellenére, hogy az energiaköltségek 30 százalékos emelkedésére számít. A cég a gáz drágulása miatt 2006-ban kétszer is emelte árait, a következő ilyen lépésre várhatóan még az első negyedévben sor kerül. A vállalat az orosz piacon is erősített: első oroszországi gyárát 2006 októberében adta át, és már megkezdte a második építését is.

Rajki Diána, a Wienerberger Zrt. marketing/PR vezetője lapunknak megerősítette: a konszern kelet-közép-európai piacépítése a végéhez közeledik, Románia immár stabil eredménytermelő, és a piac az erős árverseny után Lengyelországban is stabilizálódott. Magyarországon a társaság tizenhárom téglagyárat, egy gerenda- és áthidaló-, valamint egy panelfödémgyárat üzemeltet; a vállalat árbevétele tavaly az előző évhez képest 18 százalékkal, 28,8 milliárd forintra nőtt. A cég egyelőre nem közölte az országokra lebontott nyereségadatot. Rajki Diána kiemelte: a bevételi eredmény értékét növeli, hogy az ágazatban – különösen tavasszal – igen erős volt az árverseny, az energiaárak pedig egész évben kiszámíthatatlanul mozogtak. CsF

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.