A Sióé a Bomba
Az SE az értékesítést a Büki Üdítő (BÜ) Kft.-től veszi át; utóbbi cég a jövőben marketing- és PR-tevékenységet folytat Magyarországon, magának az energiaitalnak a gyártása is elkerült már Bükről Ausztriába. A BÜ hazai forgalma több mint kétmilliárd forint évente, s az idén várhatóan 12,5 millió doboz üdítőt ad el.
A Sió-Eckes és a Büki Üdítő a napokban kötött együttműködési megállapodástól a piaci pozícióik további erősödését reméli. Az új szerződés illeszkedik a német Eckes-Granini tulajdonában lévő SE tavaly megkezdett portfólióstratégiájába – közölték a cég illetékesei. A társaság – mintegy 25 százalékos részesedéssel – vezető szerepet tölt be a hazai gyümölcslépiacon, és a lehető legszélesebb kínálat kialakítására törekszik az alkoholmentes italok kategóriájában. A felek az együttműködést elsősorban disztribúciós és marketingtapasztalataikra alapozzák. A Bomba! ma – 40 százalékos részesedéssel – a második helyet foglalja el a márkázott energiaitalok piacán a Red Bull mögött – mondta Becze Zoltán, a BÜ értékesítési igazgatója.
Mint ismert, az SE – hasonló stratégiai megfontolásokból – ettől az évtől már átvette a Szentkirályi ásványvíz forgalmazását a piacvezető pozícióra törő Szentkirályi Ásványvíz Kft.-től. Így a Sió-Eckes 2008-tól már négy nagy alkoholmentes italmárkát értékesíthet: a Sió és a Hohes C gyümölcsleveket, illetve a Szentkirályi ásványvizet és a Bomba! energiaitalt.
Az SE egyelőre nem közöl adatokat az idén várható teljesítményéről, de a korábbi nyilatkozatok szerint az első fél évben 4 százalékkal növelte eladásait a bázisidőszakhoz képest. Ez mintegy 40 millió liter gyümölcslé, nektár és gyümölcsital értékesítését jelentette. Az évközi várakozások szerint a cég forgalma meghaladhatja a 80 millió litert 2007-ben. Ezzel párhuzamosan árbevétele – a Szentkirályi értékesítési eredményeit is figyelembe véve – 14 milliárdról 18 milliárd forintra nőhet.


