Az SE az értékesítést a Büki Üdítő (BÜ) Kft.-től veszi át; utóbbi cég a jövőben marketing- és PR-tevékenységet folytat Magyarországon, magának az energiaitalnak a gyártása is elkerült már Bükről Ausztriába. A BÜ hazai forgalma több mint kétmilliárd forint évente, s az idén várhatóan 12,5 millió doboz üdítőt ad el.
A Sió-Eckes és a Büki Üdítő a napokban kötött együttműködési megállapodástól a piaci pozícióik további erősödését reméli. Az új szerződés illeszkedik a német Eckes-Granini tulajdonában lévő SE tavaly megkezdett portfólióstratégiájába – közölték a cég illetékesei. A társaság – mintegy 25 százalékos részesedéssel – vezető szerepet tölt be a hazai gyümölcslépiacon, és a lehető legszélesebb kínálat kialakítására törekszik az alkoholmentes italok kategóriájában. A felek az együttműködést elsősorban disztribúciós és marketingtapasztalataikra alapozzák. A Bomba! ma – 40 százalékos részesedéssel – a második helyet foglalja el a márkázott energiaitalok piacán a Red Bull mögött – mondta Becze Zoltán, a BÜ értékesítési igazgatója.
Mint ismert, az SE – hasonló stratégiai megfontolásokból – ettől az évtől már átvette a Szentkirályi ásványvíz forgalmazását a piacvezető pozícióra törő Szentkirályi Ásványvíz Kft.-től. Így a Sió-Eckes 2008-tól már négy nagy alkoholmentes italmárkát értékesíthet: a Sió és a Hohes C gyümölcsleveket, illetve a Szentkirályi ásványvizet és a Bomba! energiaitalt.
Az SE egyelőre nem közöl adatokat az idén várható teljesítményéről, de a korábbi nyilatkozatok szerint az első fél évben 4 százalékkal növelte eladásait a bázisidőszakhoz képest. Ez mintegy 40 millió liter gyümölcslé, nektár és gyümölcsital értékesítését jelentette. Az évközi várakozások szerint a cég forgalma meghaladhatja a 80 millió litert 2007-ben. Ezzel párhuzamosan árbevétele – a Szentkirályi értékesítési eredményeit is figyelembe véve – 14 milliárdról 18 milliárd forintra nőhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.