BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Sióé a Bomba

Januártól a siófoki Sió-Eckes (SE) Kft. lesz a Bomba! márkanevű energiaital kizárólagos magyarországi forgalmazója.

Az SE az értékesítést a Büki Üdítő (BÜ) Kft.-től veszi át; utóbbi cég a jövőben marketing- és PR-tevékenységet folytat Magyarországon, magának az energiaitalnak a gyártása is elkerült már Bükről Ausztriába. A BÜ hazai forgalma több mint kétmilliárd forint évente, s az idén várhatóan 12,5 millió doboz üdítőt ad el.

A Sió-Eckes és a Büki Üdítő a napokban kötött együttműködési megállapodástól a piaci pozícióik további erősödését reméli. Az új szerződés illeszkedik a német Eckes-Granini tulajdonában lévő SE tavaly megkezdett portfólióstratégiájába – közölték a cég illetékesei. A társaság – mintegy 25 százalékos részesedéssel – vezető szerepet tölt be a hazai gyümölcslépiacon, és a lehető legszélesebb kínálat kialakítására törekszik az alkoholmentes italok kategóriájában. A felek az együttműködést elsősorban disztribúciós és marketingtapasztalataikra alapozzák. A Bomba! ma – 40 százalékos részesedéssel – a második helyet foglalja el a márkázott energiaitalok piacán a Red Bull mögött – mondta Becze Zoltán, a BÜ értékesítési igazgatója.

Mint ismert, az SE – hasonló stratégiai megfontolásokból – ettől az évtől már átvette a Szentkirályi ásványvíz forgalmazását a piacvezető pozícióra törő Szentkirályi Ásványvíz Kft.-től. Így a Sió-Eckes 2008-tól már négy nagy alkoholmentes italmárkát értékesíthet: a Sió és a Hohes C gyümölcsleveket, illetve a Szentkirályi ásványvizet és a Bomba! energiaitalt.

Az SE egyelőre nem közöl adatokat az idén várható teljesítményéről, de a korábbi nyilatkozatok szerint az első fél évben 4 százalékkal növelte eladásait a bázisidőszakhoz képest. Ez mintegy 40 millió liter gyümölcslé, nektár és gyümölcsital értékesítését jelentette. Az évközi várakozások szerint a cég forgalma meghaladhatja a 80 millió litert 2007-ben. Ezzel párhuzamosan árbevétele – a Szentkirályi értékesítési eredményeit is figyelembe véve – 14 milliárdról 18 milliárd forintra nőhet.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek