A HAPPY elnevezésű programsorozatot az Országos Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI), és az egészségügyi tárca közösen indította el annak érdekében, hogy csökkentsék az iskoláskorúak körében is egyre súlyosabb mértékben jelentkező elhízás mértékét. A program során hat iskolába ásványvizes ballonokat helyeztek el, majd megfigyelték, hogyan változnak a diákok táplálkozási szokásai. Az eredmény: a gyerekek 92 százaléka naponta fogyasztott ásványvizet, ezzel párhuzamosan pedig csökkent az édes üdítőitalok iránti kereslet. A gyerekek 60 százalékának tartósan megváltoztak a szokásai, a program ráadásul a szülőkre is hatással volt, az ő körükben 20 százalékosra tehet a változások aránya.
A program eredményei jelentősek, a felnőttkori elhízás gyökerei ugyanis sok esetben a gyerekkorban rögzült rossz táplálkozási szokásokban keresendőek. Jelenleg átlagosan a fiúk 18, a lányok hét százaléka túlsúlyos, a nem megfelelő étkezési szokások pedig már a felső tagozatos általános iskolások esetében kimutathatóak. A HAPPY akció sorozat igazolta, hogy a genetikai meghatározottság helyett a szokások játszanak nagyobb szerepet a testsúly kialakulásában, a nem megfelelő táplálkozási gyakorlat pedig a gyerekek esetében hamar megváltoztatható. Ezekre a változásokra nagy szükség van, hiszen a felmérések szerint az elhízás oka a gyerekek esetében legtöbbször a rossz beidegződés, például a napi ötszöri étkezés valamelyikének elhagyása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.