BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Büntetik az undok interjúztatókat az álláskeresők

Míg a cégek maximum egy percet szánnak egy önéletrajzra, vagyis 60 másodpercnyi esélyt hagynak csak egy dolgozónak a pozíció elnyerésére, addig a csalódott munkakeresők soha többet nem vásárolnak attól a cégtől terméket, amely fütyült rájuk az állásinterjún. Álláskeresők és munkaadók – az érem két oldala, ahol mindenkinek megvannak az igényei. A Világgazdaság Online cikkéből megtudhatja, mire panaszkodnak leginkább az álláskeresők.

Minden harmadik diplomás álláskereső állítja, soha többet nem vásárol terméket attól a cégtől, vagy nem veszi igénybe a szolgáltatását, ahol a kiválasztást végző szakember undok, szemtelen volt vele az állásinterjún.

Erre a sorsra jutnak azok a vállalatok is, amelyek elfelejtenek visszajelezni a jelölteknek, hogy megfeleltek-e vagy sem, illetve, hogy miért nem rájuk esett a választás. A Reed Consulting HR és outsourcing specialista vállalat évek óta elvégzi az úgynevezett pályázó-elégedettségi vizsgálatát, és minden évben rosszabb eredményt érnek el az európai cégek. A mostani kutatásban háromezer diplomás álláskeresőt kérdeztek meg arról, hogyan vélekedik a munkaerőt kereső cég toborzási és kiválasztási szokásairól. A diplomások több mint kétharmada soha többet nem hallott arról a cégről (az állás kapcsán) ahol az első körös interjúra behívták. A vállalatok közel egyharmada pedig a keresés közben megváltoztatta a jelentkezés feltételeit, s ez bosszantotta fel a jelölteket.

Sok pályázó pedig megunta a hosszú kiválasztási folyamatot és „aki gyorsabban visszajelez” alapon fogadta el valamelyik munkaadó ajánlatát. Meglepő, de a tanulmány szerint a diplomások több mint egynegyede a kiválasztást végző HR szakember viselkedése miatt utasította el az állást, amelyet pedig elnyerhetett volna.

A Reed Consulting szerint ez az eredmény fel kell, hogy nyissa a cégek szemét, amelyek gyakran elfelejtik, hogy az állásra pályázók egyben vevők, potenciális vásárlók is. A munkaadóknak meg kell győződniük a felől, hogy a toborzási folyamataik zökkenőmentesen haladnak a végső döntés megszületéséig, ugyanis csak így óvhatják meg az üzleti teljesítményüket és ügyfeleik márkahűségét.

Természetesen csak azok a pályázók tudnak panaszkodni a HR szakemberekre, akik egyáltalán eljutnak az állásinterjúig. Ez legfőképp azoknak sikerülhet, akik érdekes, jól áttekinthető, figyelemfelkeltő önéletrajzot tudnak írni. A munkaadók majdnem egyharmada ugyanis mindössze egyetlen percig olvassa az önéletrajzot az előtt, hogy elhatározná, meginterjúvolja-e az álláskeresőt vagy sem. A Chiumento HR konzultációs cég által készített kutatás alapján a vállalati HR szakemberek több mint egynegyede azért utasítja el a jelöltet, mert érdektelen az önéletrajza, lapos és unalmas. A nem megfelelő végzettség miatt 22 százalékuk dobja kukába a levelet, míg minden tizedig HR-es az önéletrajz külső megjelenése, a helyesírási hibák, a nem jól szerkesztet külalak miatt ódzkodik attól, hogy személyesen is találkozzon a CV gazdájával. 

Érdekesség, hogy a megkérdezett 410 vállalati HR szakember fele legalább olyan fontosnak tartja a motivációs levelet, mint az önéletrajzot. A válaszadók több mint fele (55 százaléka) pedig állítja, hogy az olyan önéletrajzokat preferálja, ahol fordított időrendi sorrendben kerülnek bemutatásra az adott életút eseményei, míg az egynegyedük kifejezetten az adott posztra kihegyezett CV-ket kedveli jobban.

Öt legfőbb panasz a vállalati kiválasztásokra

(3000 vélemény alapján, a panaszok arányában)

egyáltalán nem adott visszajelzést a cég az állással kapcsolatban 66%

az interjúztató szemtelen volt, undok, vagy közönyös 33%

a meghirdetett állás jellege időközben megváltozott vagy már nem volt elérhető 31%

kevés információt adott a jelöltnek az interjúztató a megpályázott állással kapcsolatban 29%

késedelmes döntéshozatal 21%

Forrás: Reed Consulting

egyáltalán nem adott visszajelzést a cég az állással kapcsolatban 66%

az interjúztató szemtelen volt, undok, vagy közönyös 33%

a meghirdetett állás jellege időközben megváltozott vagy már nem volt elérhető 31%

kevés információt adott a jelöltnek az interjúztató a megpályázott állással kapcsolatban 29%

késedelmes döntéshozatal 21%

Forrás: Reed Consulting

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.