Nem kizárt tehát, hogy folytatódott a trend: a rádiós reklámpiac 2006-ban az MRSZ becslése szerint körülbelül tíz- és tizenegymilliárd forint között mozgott, ez pedig 2005-höz képest körülbelül egymilliárd forintos visszaesést jelent. A reklámtorta rádiós szelete 5,7 százalékos volt (a globális reklámpiacon a rádiók részesedése jóval nagyobb, meghaladja a nyolc százalékot is).
A hallgatottsági adatok szerint 2007-ben a Sláger Rádió megtartotta, sőt meg is erősítette vezető helyét. Az egyesült államokbeli Emmis Communications Inc. tulajdonában lévő társaság a harmadik és a negyedik negyedévben is országos átlagban 30 százalék feletti reachet ért el; a fővárosban ez a mutató az október–decemberi időszakban 21,4 százalék volt, közel kétszerese a három legnagyobb rivális – a Danubius, a Juventus és a Rádió1 – hallgatottságának. Heal Edina vezérigazgató arról számolt be, hogy a társaságnak – a kiemelkedően jó első és negyedik negyedév ellenére – nem sikerült elérnie a növekedési terveket, bár feltehetően így is a piaci átlag felett teljesített.
A Danubius pozíciója – a hallgatottsági adatok fényében – az év végére gyengült valamelyest; ez a fővárosban szembetűnő, ahol az átlag napi elérés (a 18–49 évesek körében) az év utolsó három hónapjában 10,9 százalékra csökkent. Soós S. Zoltán kereskedelmi vezérigazgató-helyettes szerint a társaság a 2006-os net/net bevételi szint elérésével a zsugorodó piacon növelni tudta részesedését. A szakember elmondta: az autós, a pénzügyi és a távközlési szektor reklámköltése visszaesett, ezt az FMCG és a gyógyszeripar erősödő jelenléte tudta ellensúlyozni. A rádiós összefogásban is vannak még lehetőségek: a Slágerrel közösen indított Egy hullámhosszon kampányhoz csatlakozó rádiók száma immár 12 – tájékoztatott Soós S. Zoltán.
A Magyar Rádió számára 2007 a változások éve volt. Galavics András kereskedelmi igazgató a Világgazdaságnak elmondta: az újrapozicionált adók a hirdetői piacon is változásokat indítottak el; az MR2-Petőfi iránt az érdeklődés megnőtt. A 2008-as évre a közrádió bizakodva tekint, az MR1-Kossuth az Olimpia rádiója lesz, az MR2-Petőfi pedig további lépéseket tesz a fiatalabb genráció megnyerésére. A megújult MR3-Bartók és az MR6 (Régió rádiók) további potenciált jelentenek a rádiós piacon – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.
Márton Dávid, aki a napokban tért vissza a Rádió1 élére – Erdélyi Krisztiánnal közösen irányítja az immár nem a Lagardere csoport, hanem offshore befektetők tulajdonában lévő céget – szintén arról számolt be, hogy 2007 nehéz év volt a reklámpiacon. A Rádió1 azonban, hangsúlyozta az ügyvezető, kevéssé szenvedte meg a megszorításokat, és 2007-ben körülbelül 1,3 milliárd forintos, az egy évvel korábbit 15-20 százalékkal meghaladó árbevételt ért el. Ami 2008-at illeti, Márton Dávid úgy látja: amennyiben a makroadatok javulnak, úgy a reklámpiac egésze bővülhet, a rádiós szelettel együtt, amelynek a többi szegmenshez viszonyított mérete ugyanakkor várhatóan nem fog növekedni. A Rádió1 azonban aktív lesz: a társaság, amely jelenleg Budapest mellett tíz vidéki városban üzemeltet helyi adókat, az idén további két-három helyi piac meghódítására készül.
Az ország egyetlen hírrádiója, az InfoRádió – mint arról Módos Márton főszerkesztő-ügyvezető igazgató a Világgazdaságot tájékoztatta – az előzetes adatok szerint tavaly éves összevetésben több mint tíz százalékkal növelte hirdetési bevételeit, nagyjából kompenzálva ezzel az ekho kötelezővé tétele miatt (is) megnövekedett költségeket. (Az internetes divízió ugyanakkor nyereséggel zárta az évet.) A főszerkesztő szerint 2008 a rádiós piacon sem a nagy nyereségek éve lesz; bár a népszavazási kampány miatt a politika újra megjelenik a hirdetői oldalon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.