Egy év alatt 19 százalékkal csökkentek a németországi fűtés- és hűtéstechnológiai vállalatok eladásai. A kormány ugyanis 2007-ben jelentősen megemelte az iparág termékeinek forgalmi adóját, emiatt az olaj- és gázkazánok értékesítése 26, a napkollektoroké pedig 33 százalékkal esett vissza. Egyedül a föld hőjét hasznosító hőszivattyúk eladásai nőttek, három százalékkal.
A német piac gyengélkedése nem egyedüli, tavaly a legtöbb európai államban estek az eladások, csak Nagy-Britanniában és a kelet-közép-európai országokban volt bővülés – közölte Klaus Huttelmaier. A Bosch Thermotechnik igazgatóságának tagja az Essenben rendezett nemzetközi fűtés- és klímatechnikai vásáron tartott sajtótájékoztatón kifejtette, más oka is volt a kazánpiac tavalyi szűkülésének. Az elmúlt években a nyugat-európai fogyasztók jelentős része ugyanis már korszerűsítette fűtését, s ódzkodnak az újabb költséges beruházásoktól, amíg nem dől el, hogy melyik technológia a hatékonyabb és az olcsóbb.
Mindenesetre a Bosch Thermotechnik szakértői bizakodók. Várakozásaik szerint a nemzetközi fűtés- és klímatechnológiai piac forgalma 2008-ban 3-4 százalékkal nő, elérve a 25 milliárd eurót. Ezen belül a hagyományos technológiák iránt várhatóan tovább csökken a kereslet, miközben az energiahatékony kondenzációs kazánok és a megújuló energiaforrásokat hasznosító termékek, a napkollektorok és a hőszivattyúk eladásai emelkednek. A Németországban működő kazánok ötöde több mint 24 éves, környezetvédelmi és energiahatékonysági szempontból is megérettek a cserére.
Az ágazat piacán 19 százalékos részesedéssel a Bosch Thermotechnik tavaly is megőrizte vezető pozícióját az európai piacon. Értékesítése a 2006-os 2,831 milliárd euróról 2,798 milliárdra csökkent a németországi kereslet szűkülése miatt. Viszont Kelet-Európában 18 százalékkal növelték eladásaikat, az ipari átlag több mint kétszeresével. Értékesítésében a növekvő energiaáraknak, valamint az új termékfejlesztéseknek köszönhetően a nagyobb energiamegtakarítást lehetővé tevő kondenzációs kazánok aránya 28-ról 31 százalékra, a megújulókat hasznosító termékeké pedig 11-ről 12 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.