BUX 42,980.64
-1.26%
BUMIX 3,812.78
-0.04%
CETOP20 1,817.1
-2.13%
OTP 8,990
-2.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+2.80%
0.00%
+5.34%
ZWACK 17,400
+0.87%
0.00%
ANY 1,555
-0.32%
RABA 1,140
+1.33%
-1.44%
0.00%
-1.33%
0.00%
-0.66%
-2.81%
+0.26%
0.00%
+0.31%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,862
-1.85%
-2.05%
ALTEO 3,000
-0.66%
-3.33%
-0.56%
0.00%
+2.63%
-1.19%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+0.76%
+0.41%
-3.25%
0.00%
+0.37%
NUTEX 11.25
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
+1.42%
NAP 1,230
+2.50%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Új szereplő a Yahoo!-sagában: Google Inc.

Újabb fordulatot vett a Yahoo! története: a világ második legnépszerűbb internetes keresőjét működtető cég végleg elvetette a Microsofttal való együttműködés lehetőségét, ugyanakkor megállapodást kötött a nagy rivális Google-lal.

Az egyezség értelmében a webvilág legbefolyásosabb társaságának számító Google jogot szerez arra, hogy hirdetéseket értékesítsen a Yahoo! oldalain. A megállapodás évente mintegy 800 millió dollárnyi bevételt hozhat a Yahoo!-nak a vállalat menedzsmentje szerint, azonban a gyakorlati megvalósítást három és fél hónappal elhalasztották, hogy időt adjanak az amerikai igazságügyi minisztériumnak az ügylet felülvizsgálatára.

Az szinte biztos, hogy a két cég jókora ellenállásra számíthat a megállapodás kapcsán a Yahoo! felvásárlásával próbálkozó Microsoft részéről, amely nyilván mindent elkövet majd annak érdekében, hogy megakadályozza az együttműködést. A tét nem kicsi, hiszen a 40 milliárd dollár körüli online reklámpiac mintegy felét a keresési találatok mellett megjelenített hirdetések adták a múlt évben. A világ vezető szoftvergyártója, amely évek óta igyekszik megerősíteni helyzetét az internetes üzletben is – egyelőre mérsékelt eredménnyel – már korábban jelezte, hogy a két legnagyobb keresőcég közötti együttműködés eredményeként a Google 90 százalék körüli részesedéshez jutna a webes keresésekhez kapcsolódó hirdetések piacán.

A Microsoft webes részlegére az utóbbi két és fél évben 7,5 milliárd dollárt költött, azonban az elmúlt üzleti évet 745 millió dolláros veszteséggel zárta az üzletág, és a legutóbbi üzleti negyedévben is 228 millió dolláros veszteséget halmozott fel. Ugyanakkor a Google negyedévről negyedévre javít az eredményein. Az elmúlt évben a cég hétszer annyi bevételre tett szert netes hirdetésekből, mint a szoftvergyártó.

A Google-lal való egyezség egyértelmű próbálkozás a Yahoo! vezetése részéről arra, hogy megbékítsék a Microsoft-ügylet meghiúsulása miatt elégedetlen befektetőket.

További részletek itt olvashatók.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek