Új szereplő a Yahoo!-sagában: Google Inc.
Az egyezség értelmében a webvilág legbefolyásosabb társaságának számító Google jogot szerez arra, hogy hirdetéseket értékesítsen a Yahoo! oldalain. A megállapodás évente mintegy 800 millió dollárnyi bevételt hozhat a Yahoo!-nak a vállalat menedzsmentje szerint, azonban a gyakorlati megvalósítást három és fél hónappal elhalasztották, hogy időt adjanak az amerikai igazságügyi minisztériumnak az ügylet felülvizsgálatára.
Az szinte biztos, hogy a két cég jókora ellenállásra számíthat a megállapodás kapcsán a Yahoo! felvásárlásával próbálkozó Microsoft részéről, amely nyilván mindent elkövet majd annak érdekében, hogy megakadályozza az együttműködést. A tét nem kicsi, hiszen a 40 milliárd dollár körüli online reklámpiac mintegy felét a keresési találatok mellett megjelenített hirdetések adták a múlt évben. A világ vezető szoftvergyártója, amely évek óta igyekszik megerősíteni helyzetét az internetes üzletben is – egyelőre mérsékelt eredménnyel – már korábban jelezte, hogy a két legnagyobb keresőcég közötti együttműködés eredményeként a Google 90 százalék körüli részesedéshez jutna a webes keresésekhez kapcsolódó hirdetések piacán.
A Microsoft webes részlegére az utóbbi két és fél évben 7,5 milliárd dollárt költött, azonban az elmúlt üzleti évet 745 millió dolláros veszteséggel zárta az üzletág, és a legutóbbi üzleti negyedévben is 228 millió dolláros veszteséget halmozott fel. Ugyanakkor a Google negyedévről negyedévre javít az eredményein. Az elmúlt évben a cég hétszer annyi bevételre tett szert netes hirdetésekből, mint a szoftvergyártó.
A Google-lal való egyezség egyértelmű próbálkozás a Yahoo! vezetése részéről arra, hogy megbékítsék a Microsoft-ügylet meghiúsulása miatt elégedetlen befektetőket.
További részletek itt olvashatók.


