A cseh "mintavasútra" is ráférne egy kozmetikus
A társaság élén álló Petr Zaluda szerint a szolgáltatás minőségének javítása a barátságosabb kiszolgálással kezdődik, s ennek fényében máris meghirdette a versenyt a „legmegnyerőbb kalauz” díjért. A PR azonban itt nem ér véget: nyomtatott és online médiumok, hirdetőtáblák, rádiók és fényreklámok fogják ezentúl népszerűsíteni a cseh vasúttársaság új, kedvezményes szolgáltatásait. Nem mintha a CD-nek komoly versenytársai lennének, az ÚHOS említett többszázmillió korononás megróvása is többek között a vasúttársaság versenytársait ellehetetlenítő magatartását büntette.
Márpedig éppen ideje, hogy a Ceské Dráhy összeszedje magát, a Cargo 2007 végi leválása a cégről, önmagában is komoly érvágás volt. Az utasszállítás veszteségeit ugyanis korábban rendszerint a Cargo kompenzálta, a CD-nek idén már egyedül kell gazdálkodnia.
A CD Cargo egyébként évi több mint 90 millió tonna árut szállít, ez az ötödik legnagyobb teljesítmény az Európai Unión belül. Mi több, a szlovák ZSSK Cargo és a cseh CD Cargo a két vasúti teherfuvarozó társaság összevonását tervezgetik, ezzel Németország és Lengyelország mögött az EU harmadik legnagyobb vasúti teherfuvarozója jönne létre.