Zavarok, kábellopások - Milliárdokba kerül a MÁV biztonsága
A MÁV Zrt. évente mintegy 700 millió forintot költ a hazai vasúti pályák biztonságának gépi és technikai ellenőrzésére, s körülbelül kétmilliárdot személyi felügyeletre, válaszolt a Világgazdaságnak a vasúttársaság pályavasúti főigazgatója a MÁV háttérbeszélgetésén.
Szamos Alfonz tájékoztatása szerint pályafelújításra 2007-2013. között uniós forrásból 540 milliárd forint jut, a kincstárból az idén a 14 milliárd érkezik (ezt az északi összekötő vasúti hídra költik) és saját pénzből – részben például hitelből 22-23 milliárd forint. A társaság számol az értékcsökkenés felhasználásával is, az idén ez a 22 milliárd forint 80 százaléka lenne. Az idei teljes keret pálya felújítási keret mintegy 40 milliárd. A MÁV számol az értékcsökkenés visszaforgatásával is.
A kérdés a minapi monorierdei vasúti szerencsétlenség kapcsán került a figyelem középpontjába. Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy csak az idén a MÁV-nál 740 esetben történt zavar az úgynevezett vasúti térköz szabályozásában, ezen felül kábellopások is okoztak hibákat. 
A hazai vasúti pályák biztonsági állapota az uniós átlagénak felel meg, ellenőrző rendszereinket és adataik értékelését több szomszédos ország vasúttársasága is használja.


