A magyar vásárlók kihasználják az egyre bővülő üzlethálózatok versengését. Most már átlagosan négy lánc boltjait látogatják rendszeresen a korábbi kettő-hárommal szemben – állapította meg a Nielsen Shopper Trends kutatása.
A fogyasztók számára a boltok nagyobb kínálatával felértékelődött a megközelíthetőségük, amely az üzletek márkaértékének egyik kulcstényezőjévé vált. Az alacsony ár az alapvető márkaértékek közé került, magyarán ma már ezzel önmagában nem lehet versenyelőnyt szerezni. Ugyanakkor a vásárlók a legutóbbi felmérésnél a kulcstényezőkhöz soroltak a kényelemmel öszszefüggő három elvárást is, amely korábban kevésbé számított fontosnak: az üzlet, illetve az eladótér modern és kényelmes voltát, valamint tágasságát – mondta Boda Krisztián, a Nielsen regionális marketingigazgatója.
A hazai élelmiszer-kiskereskedelemben 19,3-ről 21,0 százalékra emelkedett a láncok saját márkáinak értékben mért részaránya. Azaz ma már minden ötödik forintot kereskedelmi márkás élelmiszerre fizetnek ki a vásárlók a pénztáraknál. Jelentősen nagyobb az arány a diszkontcégeknél, ahol az értékben mért élelmiszer-eladások közel fele saját márkákra jut: arányuk 49,6 százalék a február–szeptemberi adatok alapján. Ez közel 2 százalékpontos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz képest ennél a bolttípusnál. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.