Cégvilág

"Lehetnek gazdagok, szegények - gőzük sincs a válságról"

A szakértők szerint a hard-core videójátékosok tartják életben a szektort. Ők vásárolják meg a szoftverek felét és akár egész éjszaka fagyoskodnak az üzletek előtt, hogy elsőként juthassanak az új játékokhoz. A válság pedig nem hat rájuk.

Lehetnek gazdagok vagy szegényed, de gőzük sincs a válságról" – összegzi a legmegátalkodottabb videójátékosokkal kapcsolatos véleményét az AP-nek a Wedbush Morgan elemzője. A legdivatosabb szoftverek, mint a Fallout 3, a Gears of War 2 vagy a Fable II ára tízezres nagyságrendű, ezért a mániákus játékosoknak vagy ügyesen kell gazdálkodniuk vagy más módszerekhez kell folyamodniuk.

A szektor nagymértékben függ a hard-core játékosoktól, ők ugyanis szinte minden új szoftvert megvásárolnak és nem igazán befolyásolja őket a gazdasági válság sem. És bár az ipar ennek tudatában szívesen támaszkodik rájuk, a gyártók ellenkező irányban is keresgélnek, minél nagyobb tömegeket próbálva magukhoz vonzani. Az egyszerűen kezelhető Nintendo Wii 2006-os megjelenése olyan családokat is a konzolok elé ültetett, akik korábban soha nem játszottak.

A Microsoft és a Sony ezt észlelve igyekezett bővíteni saját konzoljai képességeit. Követték a trendet a szoftvergyártók is, az Ubisoft Entertainment, az Activision Blizzard Inc. És az Electronic Arts egyre több lányoknak, kisgyerekes családoknak szánt játékot dob a piacra.

Ugyanakkor a felmérések szerint a legelszántabb rajongók tartják el az olyan cégeket is, mint a fent említett Activison Blizzard, amely nyereségének felét a World of Warcraftból szerzi meg. Az időnként érezhető profitcsökkenés relatív, mivel elsősorban annak köszönhető, hogy az ünnepek ideje alatt a nagy játékosok családtagjai is kedvet kapnak, később azonban nem lesznek belőlük kitartó rajongók. Ha a hard-core- és az elszánt játékosok kitartanak a cégek mellett, nagy gondjuk a válság ideje alatt sem lehet.

Ubisoft Electronic Arts Nintendo Gears of War warcraft Sony Microsoft Activision Blizzard
Kapcsolódó cikkek