A Hankook 2008-as eredményein az árbevétel növekedése ellenére is jelentős nyomot hagyott a reálgazdaságba átgyűrűző pénzügyi válság: a vállalat forgalma tavaly 6 százalékkal, 3,7 milliárd dollárra bővült, ám a működési eredmény drasztikusan, 63,5 százalékkal, 103,6 millió dollárra esett vissza. Roy Katalin, a Hankook Tire Magyarország Kft. PR-menedzsere a Világgazdaság megkeresésére elmondta, a jelentős csökkenés egyrészt a magas alapanyagárakkal és az eredményekre kedvezőtlenül ható árfolyamváltozásokkal, másrészt a koreai és magyarországi beruházásokkal magyarázható. Az erre az évre kitűzött csaknem 260 millió dolláros eredmény valóban optimista – húzza alá Roy Katalin, viszont a vállalat termékeire Európában óriási a kereslet. A kontinensen 48 százalékkal nőtt az értékesítés. Emellett vannak olyan szegmensek, amelyek az átlagosnál is nagyobb piaci potenciált jelentenek: Oroszországban az eladások tavaly 98 százalékkal emelkedtek, Közép- és Dél-Amerikában a forgalom egyaránt körülbelül 50 százalékkal bővült 2007-hez képest. Az orosz piacon más abroncsgyártók is jelentős növekedési potenciált látnak: az olasz Pirelli decemberben jelentette be, hogy 300 millió eurós beruházással gyárat épít Oroszországban, amelynek éves gyártókapacitása 4,2 millió gumiabroncs. TL