Új első osztályú kabint alakított ki az egyre inkább az üzleti utasokra építő svájci Swiss légitársaság. A napokban tartott zürichi bemutatón egy szinte teljesen szeparálható egységekből álló fedélzetet lehetett látni. Ezzel – némi késéssel – a svájci cég is beállt a sorba, és most már valóban átlagon felüli elhelyezést nyújt az első osztályra jegyet váltóknak. Korábban a British Airways, a Singapore Airlines és a Lufthansa is felpörgette a jól fizető üzleti utasoknak szóló fejlesztéseket, mert azt tapasztalta: a hosszú távú járatokon viszonylag stabil ügyfélkört csak a bővítésekkel és újításokkal tudják megtartani.
Több mint kétméteresre, teljesen vízszintesre kinyújtható, állítható derék-, illetve háttámaszszal és ugyancsak állítható keménységű párnával ellátott, széles fotel vehető igénybe az új Swiss-fedélzeten. Az utas oldalsó elválasztó paravánt hajthat ki, és 23 colos (a világon most ez a legnagyobb fedélzeti méret) képernyőn nézheti a filmeket vagy tévéadásokat. A „lakrészt” úgy alakították ki, hogy az utassal szemben, ugyanannál az asztalnál helyet foglalhat egy másik vendég is, aki vele utazik. Az új első osztályt Roger Federer teniszcsillaggal is teszteltették.
A Swiss megkezdte régi Airbus A330–200-as repülőgépeinek cseréjét A330–300-asokra. „Ha befejezzük a munkát, a Swiss lesz az első olyan légitársaság a piacon, amelynek minden hosszú távú járatán lesz első osztályú kabin” – mondta Christoph Franz vezérigazgató. A svájci vállalat a téli menetrendben 42 ország 76 célállomására viszi az utasokat, ebből 30 hosszú távú járat. Tavaly a Swiss 13,4 millió utast szállított, kihasználtsága 80,3 százalék volt, ez az ágazati átlagot meghaladó mutató.
A Lufthansa a közelmúltban Münchenben új üzleti várókat adott át a business classon, illetve az első osztályon utazóknak, továbbá önálló terminált is üzemeltet az első osztály részére. Bizonyos hosszú távú járatokon európai sztárszakácsok készítik az ebédet vagy a vacsorát. A társaság több hotelvállalattal is marketingszerződést kötött, ennek része ez az akció. A British Airways a londoni repülőtér és az észak-amerikai célállomások között közlekedő járatok jelentős részénél lehetővé tette, hogy közvetlenül az elutazás előtt vacsorázni lehessen saját földi éttermében, így az utasok végigaludhatják az éjszakát, nem zavarja meg őket a kiszolgálás. Az Air France L’Espace Premiére nevű első osztályán elfordított óriás foteleket és kis komódot is biztosít, tehát van hová pakolni. Ezenkívül papucsot és maszszázst is igénybe lehet venni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.