BUX 39,560.76
+0.53%
BUMIX 3,708.55
-0.15%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,346
+2.30%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.38%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,570
+0.64%
RABA 1,080
+0.47%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
-4.14%
0.00%
+2.53%
0.00%
+0.14%
OTT1 149.2
0.00%
+0.46%
MOL 2,884
-0.62%
0.00%
ALTEO 2,370
+0.85%
-5.88%
-1.48%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.25%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-24.05%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.19%
+4.94%
0.00%
+1.90%
+0.21%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-1.36%
NAP 1,234
-0.32%
0.00%
+7.03%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az üzleti utasokra építenek

Új első osztályú kabint alakított ki az egyre inkább az üzleti utasokra építő svájci Swiss légitársaság. A napokban tartott zürichi bemutatón egy szinte teljesen szeparálható egységekből álló fedélzetet lehetett látni. Ezzel – némi késéssel – a svájci cég is beállt a sorba, és most már valóban átlagon felüli elhelyezést nyújt az első osztályra jegyet váltóknak. Korábban a British Airways, a Singapore Airlines és a Lufthansa is felpörgette a jól fizető üzleti utasoknak szóló fejlesztéseket, mert azt tapasztalta: a hosszú távú járatokon viszonylag stabil ügyfélkört csak a bővítésekkel és újításokkal tudják megtartani.

Több mint kétméteresre, teljesen vízszintesre kinyújtható, állítható derék-, illetve háttámaszszal és ugyancsak állítható keménységű párnával ellátott, széles fotel vehető igénybe az új Swiss-fedélzeten. Az utas oldalsó elválasztó paravánt hajthat ki, és 23 colos (a világon most ez a legnagyobb fedélzeti méret) képernyőn nézheti a filmeket vagy tévéadásokat. A „lakrészt” úgy alakították ki, hogy az utassal szemben, ugyanannál az asztalnál helyet foglalhat egy másik vendég is, aki vele utazik. Az új első osztályt Roger Federer teniszcsillaggal is teszteltették.

A Swiss megkezdte régi Airbus A330–200-as repülőgépeinek cseréjét A330–300-asokra. „Ha befejezzük a munkát, a Swiss lesz az első olyan légitársaság a piacon, amelynek minden hosszú távú járatán lesz első osztályú kabin” – mondta Christoph Franz vezérigazgató. A svájci vállalat a téli menetrendben 42 ország 76 célállomására viszi az utasokat, ebből 30 hosszú távú járat. Tavaly a Swiss 13,4 millió utast szállított, kihasználtsága 80,3 százalék volt, ez az ágazati átlagot meghaladó mutató.

A Lufthansa a közelmúltban Münchenben új üzleti várókat adott át a business classon, illetve az első osztályon utazóknak, továbbá önálló terminált is üzemeltet az első osztály részére. Bizonyos hosszú távú járatokon európai sztárszakácsok készítik az ebédet vagy a vacsorát. A társaság több hotelvállalattal is marketingszerződést kötött, ennek része ez az akció. A British Airways a londoni repülőtér és az észak-amerikai célállomások között közlekedő járatok jelentős részénél lehetővé tette, hogy közvetlenül az elutazás előtt vacsorázni lehessen saját földi éttermében, így az utasok végigaludhatják az éjszakát, nem zavarja meg őket a kiszolgálás. Az Air France L’Espace Premiére nevű első osztályán elfordított óriás foteleket és kis komódot is biztosít, tehát van hová pakolni. Ezenkívül papucsot és maszszázst is igénybe lehet venni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek