Cégvilág

A válság lesújt a céges bulikra is

Nem csak darabra lesz kevesebb céges program, a költségvetésüket is szűkebbre szabják.

Akár 25-30 százalékkal is csökkenhet az idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik majd a gazdasági válság hatása.

A rendezvényeket tervezők 85 százaléka viszont szívesen fogadja a helyszínek és a rendezvényszervező cégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adnak. A többi között ez derül ki a Promo Direkt Kft. által 3 200 nagyvállalat vezetőivel készített felmérésből. A piackutató hetedik éve készítette el rendezvényes kutatását.

Míg két és három évvel ezelőtt, sőt még tavaly is a megkeresett több mint háromezer cég mintegy 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak 31 százalékos ez az arány - hívta fel a figyelmet a válság következményeként bekövetkezett látványos zsugorodásra Szentirmay László a Promo Direkt Piackutató ügyvezetője.

Az idén a cégek alig több mint fele tekinthető a rendezvényes szakma szempontjából „érdemi” cégnek, vagyis amelyek tavaly, tavalyelőtt voltak érdekeltek vagy az idén terveznek valamilyen rendezvényt. Ez az arány tavaly az ideinél hat százalékponttal nagyobb volt (58 százalék). A megelőző években pedig még kétharmaduk szándékozott . A rendezvényt tervező vállalatok rendezvényfelelősei közül 850 jelezte, hogy szívesen fogadna ajánlatot rendezvényhelyszín (például hotel, panzió, étterem, vagy a nagyobb rendezvényeknél kulturális és sportcsarnokok, múzeumok részéről), illetve teljes körű vagy speciális rendezvényszervező szakcégektől.

Akiket kérdeztek

Az idén a félmilliárd forintmál nagyobb árbevételű 12 ezer cég egynegyedének vezetőit faggatták arról, hogy milyen célcsoportoknak, milyen rendezvényeket (kongresszust, konferenciát, kiállítást, bemutatót, ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, tréningeket, partit) szerveztek, illetve terveznek szervezni még az idén, milyen költségvetéssel és kivel. Az idén is csak olyan vállalatokat kerestek meg, amelyet az elmúlt években nem vizsgáltak tele marketinges felmérésükkel.

Kiderült, hogy különösen érzékenyen érinti a válság a szállást nyújtó hoteleket és panziókat. Míg korábban a cégek több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, most alig több mint egynegyedük. Így a magánszemélyek megszerzéséhez hasonlóan a céges szállóvendégekért is igen nagy a harc az idén. Tavaly például 490 vállalat, az idén már csak 260 rendezvényese jelezte, hogy többnapos programot terveznek és szállást is kér.

A tavalyihoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállaltok 90 százalékának nincs elkötelezett partnere. Vagyis nyitottak, de – mivel a megszorítások miatt csökkennek a rendezvényes költségvetések  - egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt.

A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele azt mondta, hogy még nem tud pontos összeget mondani. egymillió forint alatti összeget szánnak ilyen célra azon megkérdezettek fele, akik pontos összeget jelöltek meg; 38 százalékuk  félmi.liónál is kevesebbet költenek, s nem éri el a tíz százalékot azon cégek száma, amelyek több mint 5 millió forintot biztosítanak ilyen rendezvényekre. 

A nagyobb rendezvényeket a hagyományos produkciók színesítik évek óta: így zenei programok az operától, a musicaleken keresztül a popzenéig, s tavaly is domináltak a jól bevált, ismert nevek. Sokszor hívnak neves humoristákat, s nem egyszer bűvészt, jósnőt, grafológust, karikaturistát. Gyakoriak a táncbemutatók, s a jobban eleresztett cégeknél van lézershow vagy tűzijáték vagy akár hőlégballon- vagy repülőbemutató is. Népszerűek az autó-, limuzin-, gokart- vagy motorbemutatók és az egyik pénzügyi cégnél a világhírű matematikai találmányt, a Gömböcöt is bemutatták.

 

-->

rendezvény Szentirmay László rendezvénypiac promo direkt válság
Kapcsolódó cikkek