BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az RTL nézőinek 54 százaléka optimális izgalmi szinten van

Mikor hatékony a reklám? A GfK innovatív hatékonyságkutatása szerint akkor, ha optimális izgalmi szint jellemzi a befogadót. Az, hogy ez a sem túl alacsony, sem túl magas izgalmi szint beáll-e, nagyban függ az éppen folytatott tevékenységtől.

A GfK kutatói 420 budapesti vizsgálati személy izgalmi szintjét rögzítették műszeresen 24 órán keresztül, s arra kérték a résztvevőket, naplózzák a tevékenységeiket. A cél az volt, hogy az egyes tevékenységekhez hozzárendeljék a rájuk jellemző átlagos izgalmi szintet. Az eredmények nem okoztak különösebb meglepetést: a nagyon stresszes tevékenységek közé tartozott a közlekedés és a vásárlás, az erősen relaxálók közé pedig az alvás és az olvasás.

Az otthoni televíziózás a közepes izgalmi szintű tevékenységek közé tartozott, a mérések szerint legalábbis a képernyő előtt ülők 53 százalékát jellemezte a lelki-érzelmi állapot optimális szintje. A tévézők bő harmadának volt az izgalmi állapota alacsonyabb ennél, a maradéknak pedig nagyobb.

Összehasonlításképpen: vásárlásnál az utóbbi kettő aránya nagyjából fordított volt. Jó reklámhordozó tehát az otthoni televíziózás – olvasható ki a kutatásból, nem mindegy ugyanakkor, hogy a „célszemély” milyen idősávban ül a képernyő előtt.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.