Tovább halogatja kelet-európai beruházását az indiai Apollo Tyres, amelynek egyik esélyes pályázója éppen hazánk volt – értesült a Világgazdaság. A gumiabroncsgyártókat is igen hamar elérte a világválság. Sorra érkeznek a hírek forgalom- és termeléscsökkenésről. A piaci visszaesés hatással van a magyarországi gyárakkal rendelkező többi világmárkára is. A nálunk megtelepedett Bridgestone, Hankook és Michelin 3100 embernek ad munkát, és potenciális gyártókapacitásuk eléri az évi 9,3 millió darabot. A tatabányai Bridgestone nem tájékoztatott a jelenlegi magyarországi üzletmenetről, de az anyacég a közelmúltban öt európai gyárnak a termelését függesztette fel. A Michelin a hétnapos munkahétről nyíregyházi gyárában áttért a hatnaposra, a budapestiben pedig már csak heti négy napon át folyik a termelés. A Hankook rácalmási egysége viszont – a márka egyedüli európai gyáraként – 90 százalékos kihasználtsággal működik. A koreai befektető a válság hatására egy évvel elcsúsztatta a kapacitást megduplázó gyárbővítés befejezését. Így két és fél év múlva a tervek szerint több mint 10 millió abroncsot gyárthat hazánkban, és ezzel párhuzamosan létszámbővítést is tervez a cég. Januárban 35 százalékkal csökkent a gumiabroncs-forgalom a világpiacon, mivel a járműgyárak 50 százalékkal kevesebb abroncsot rendeltek. Európa-szerte 10 százalékkal kevesebb gumiabroncsot vásároltak az elmúlt év utolsó negyedében, mint egy évvel korábban, Magyarországon 13 százalékkal szűkült a piac. Az elmúlt évben 1,1 milliárd személykocsi- és kisha-
szonjármű-abroncs kelt el a világpiacon, a teherautókra valóból pedig 147 millió darabra volt szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.