BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lebukott a tech óriás: szemet huny az átverések felett, és ezzel milliárdokat keres – melyik közösségi platformon kell a legjobban odafigyelni?

Nagy szeletet vágna ki a bevételekből, ha el kellene távolítaniuk az átveréseket. Kiszivárgott dokumentumok szerint a Meta tavaly 16 milliárd dollárt keresett csaló vagy megtévesztő hirdetésekkel a Facebookon és az Instagramon.

A Meta Platforms belső dokumentumai szerint 2024-ben a Facebook és az Instagram hirdetéseinek akár 10 százaléka is csalásokhoz vagy tiltott termékekhez volt köthető, ami 16 milliárd dollárnyi forgalmat jelenthet az amerikai tech óriás számára.

Love,Scam,And,Romance,Fraud,With,Messages.,Online,Chat,Catfish meta
Kiszivárgott dokumentumok szerint a Meta tavaly 16 milliárd dollárt keresett csaló vagy megtévesztő hirdetésekkel a Facebookon és az Instagramon / Fotó: Tero Vesalainen / Shutterstock

Csalásokon hízik a Meta

A Reuters szerint a Facebook anyavállalatának tavalyi, mintegy 164,5 milliárd dolláros árbevételének körülbelül tizede, vagyis 16 milliárd dollár, olyan online hirdetésekből származott, amelyek csalásokhoz, tiltott szerencsejátékokhoz vagy engedély nélküli termékekhez köthetők. A hírügynökség több, a vállalattól kiszivárgott belső dokumentumra hivatkozott.

A jelentés szerint a Meta 2024 decemberében egy belső elemzésben évente mintegy 7 milliárd dollárnyi bevételt tulajdonított az úgynevezett „magas kockázatú” hirdetéseknek – ezek azok a reklámok, amelyek egyértelműen megtévesztőek vagy hamis ígéreteket tartalmaznak. A dokumentumok alapján naponta akár 15 milliárd ilyen hirdetés is megjelenhetett a Facebookon és az Instagramon.

Bár a cég a hivatalos kommunikációban rendszeresen hangsúlyozza, hogy „agresszívan” lép fel a csaló tartalmak ellen, 

a kiszivárgott anyagok szerint a vezetés attól is tart, hogy a hamis reklámok hirtelen eltávolítása érzékenyen érinthetné a pénzügyi előrejelzéseket.

A Meta szóvivője ugyanakkor visszautasította a Reuters megállapításait, mondván: a 10 százalékos arány „durva és túlzott” becslés volt, és a későbbi ellenőrzések szerint a feltételezett hirdetések nagy része valójában nem is sértette a szabályokat.

„A kiszivárgott iratok félrevezető képet festenek arról, hogyan kezeljük a csalásokat – ezek csak az elemzési folyamatainkat mutatják, nem azokat a konkrét lépéseket, amelyeket a probléma visszaszorítására teszünk” – fogalmazott a vállalat.

A Meta az utóbbi időben egyébként erőteljesen növelte bevételeit: 2024 harmadik negyedévében 26 százalékos éves bővülést jelentett, 51,24 milliárd dolláros forgalommal. A cég emellett további 2 milliárd dollárral növelte éves kiadási előrejelzését, főként a mesterségesintelligencia-fejlesztések miatt.

Csalók lepték el a Facebookot: ne dőljön be az ilyen üzeneteknek!

Újabb veszélyes átverés terjed a közösségi médiában. A Facebookon csalók sürgős adategyeztetésre felhívó Messenger-üzeneteket küldenek. Ha valaki bedől egy ilyen értesítésnek, azzal nemcsak a saját, de az ismerősei adatait is veszélybe sodorhatja.

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.