Cégvilág

A válság még jót is tesz a csokigyártóknak

Édességekkel igyekeznek vigasztalódni a válság idején az emberek az Atlanti-óceán mindkét partján. A csokoládégyártók a romló gazdasági körülmények dacára is 7 százalékkal tudták növelni németországi forgalmukat az elmúlt évben, az USA-ban pedig eladásaik 80 százalékos bővüléséről számolnak be egyes kereskedők.

Az édességek hódítása nem csak a csokoládé kelendőségén érződik: a kekszek és bonbonok gyártóinak sem lehetett okuk panaszra a forgalom miatt – derül ki piaci felmérésekből. Kutatók már korábban felfigyeltek arra, hogy válság idején a fogyasztók inkább életük bensőségesebb területeit részesítik előnyben. Ez azt jelenti, hogy kevesebbet költenek utazásra vagy mondjuk vendéglőbe járásra, és inkább otthonuk csinosítására, vagy nyalánkságok, így például csokoládé vásárlására fordítanak többet.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

csokoládé csokoládágyártók válság forgalom
Kapcsolódó cikkek