Cégvilág

Felfrissül a djuice márka

Felújítja márkastratégiáját a 15-25 éves fiataloknak szánt djuice szolgáltatására a Pannon. A hazai mobilszolgáltató 4,2 milliót meghaladó ügyfelei közül 430 ezren fizetnek elő erre a szolgáltatásra, amely egyébként a cégtulajdonos norvég Telenor más leányvállalatainak a kínálatában is megtalálható.

A márkafrissítés alkalmából készült kutatásból kiderül, hogy a fent említett hazai korosztálynak több mint fele rendszeresen olvas blogokat, egyharmaduk pedig a baráti sörözéseket is online üzenetküldő szervezi meg. A blogolás néhány évvel ezelőtt még csak egy szűk réteg önkifejezési formáját jelentette, ma már a blogot olvasók közel 10 százaléka kommentálja is azokat, három százalékuk pedig saját blogot is ír. 

Egyre népszerűbbek a mikroblogok. A mikroblog különleges műfaj, amelyben a bejegyzések SMS hosszúságúak. Az eszközt a fiatalok arra használják, hogy a barátaikkal akár út közben is megosszanak egy-egy érdekes élményt, vagy gondolatot. „A mikroblogoláshoz ideális eszköz a mobiltelefon – állítja Morten Saugnes, a djuice igazgatója.

Az online videóportálok is nagy népszerűségnek örvendenek. Az egyetemisták kétharmada rendszeresen látogatója az ilyen oldalaknak.  Majd minden huszadik egyetemista életében legalább egyszer töltött is fel videót valamelyik megosztó oldalra. Bár a telefon még mindig domináns szerepet tölt be a szociális kapcsolatok működtetésében, ma már minden harmadik egyetemista üzenetküldő rendszereken szervezi meg az esti bulizást

A csetelésnek nincs költsége és az egyetemisták jelentős része szinte egész nap lóg a hálón. Ennek alapján korántsem meglepő, hogy az egyetemisták több mint kétharmada az internetet jelölte meg, mint számára legfontosabb információforrást. Annál sokkolóbb azonban, hogy a nyomtatott napilapokat csupán a fiatalok egytizede tartja fontosnak.

Az egyetemisták körében a közösségi oldalak is kifejezetten népszerűek, 80 százalékuk aktív látogatója a Facebooknak, a myVIP-nek vagy az iWiW-nek.  A djuice a közeljövőben éppen ebben az irányban változik meg erőteljesebben, a cég olyan új szolgáltatásokat tesztel, amelyek a közösségi élményt mobiltelefonon is élvezhetővé teszik. A Pannon a márka megújulásához kapcsolódva indította el a szolgáltatás új, élménygyűjtő weboldalát. A regisztrálók feltölthetik a legjobb, legmeghatározóbb élményeiket, melyeket mások szabadon böngészhetnek.

blog stratégia internet iwiw djuice Pannon márka Facebook
Kapcsolódó cikkek