Az ügyet jól ismerő, informátor szerint a BAIC képviselői kedden tárgyaltak a német kormánnyal. A Reuters nyilatkozója szerint bár a kínai konszern nem rendelkezik teljes tervvel az Opel beruházásról, de "komolyan fontolóra venné" az üzletet, ha a kanadai Magnával mégsem sikerül megállapodni. A Fiat ugyan nem folytatott megbeszélést a kabinettel, de állítólag szintén nem zárkózik el az ügylettől.
A német pénzügyminiszter május 30-án jelentette be: megállapodott a német kormány az érintett felekkel arról, hogy a Magna kanadai-osztrák cég veszi át a csőd közeli helyzetbe került autógyárat. A Magna és az orosz Sberbank együtt 700 millió eurót ajánl az Opel 50 százalékáért. A Magna terve minden német Opel telephelyet megtartana - igaz, leépítések ellen garanciát ő sem vállal.
A BAIC szinte az utolsó pillanatban, május 27-én küldte meg pályázatát, ám Thomas Steg kormányszóvivő akkor úgy nyilatkozott: a kormány nem tárgyalja a kínai konszern ajánlatát.
Két nappal a BAIC megmozdulását követően a Fiat képviselői lemondták részvételüket az Opel megmentésére kezdeményezett válság-csúcs folytatásán. Sergio Marchionne vezérigazgató akkor úgy nyilatkozott: fenntartják ajánlatukat, de nem hajlandóak további kockázatot vállalni.