Csütörtökön megszületett a közösségi közlekedés átalakításáról szóló és az ahhoz kapcsolódó feladatok kiosztásáról szóló kormányhatározat, közölte Szollár Domokos kormányszóvivő. „Nem reformról van szó”, hangsúlyozta, „hanem a gazdasági körülmények által kikényszerített változások elindításáról”. E lépések rövidtávú célja a költségek megtakarítása. Míg az idén a GDP 1,3 százalékát, azaz 333 milliárd forintot költünk a közösségi közlekedésre, jövőre csak 1 százalékot, vagyis 260 milliárdot. A középtávú cél a költséghatékony gazdálkodás megteremtése, a hosszú távú pedig a minőségi vasúti és buszközlekedés létrehozása.
Mindezek érdekében a kormány kijelölte az utat, kiosztotta a feladatokat és koncepciókat vár a nyári és az őszi hónapok során. A javaslatokat három területen várja. Ezek a helyközi közösségi közlekedés regionális átalakítása, a közlekedési szolgáltatók – MÁV, Volánok – szervezeti átalakítása, valamint a finanszírozás megoldása az átalakítás és a működtetés során. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a helyközi közösségi közlekedés biztosítása továbbra is állami feladat. A MÁV kapcsán nincs szó sem az ingatlanok, sem a mozdonyok, masiniszták eladásáról. A mostani helyzethez az eddigi rossz, részben politikai döntések vezettek.
További részletek a hétfői Világgazdaságban
Új kiemelt projektek
A kormány szerdai döntése értelmében újabb nyolc projekt került a kiemelt beruházások közé, összesen 12 milliárd forint értékben, jelentette be Varjú László államtitkár. Alapvetően városfejlesztési, turizmusfejlesztési és útépítési beruházásokról van szó. Ezzel 325 fölé emelkedett a kiemelt projektek száma, összértékük pedig mintegy 1400 milliárd forint. A 12 milliárdon belül 7,5 milliárdról végleges döntés született, 4,5 milliárd forint értékben, három projektről véglegesen később határoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.