Előtérben a vasúti mellékvonalak
„Még nincs döntés, csak koncepció” – reagált a listát bizonytalan eredetűnek nevező és pánikkeltéstől óvó szakminisztérium. A Világgazdaság által megkérdezett, illetve a Világgazdaságot megkereső és a bezárásban feltehetően érintett érdekképviseletek és önkormányzatok országszerte tiltakoztak a tervezett lépés ellen, elhamarkodottnak ítélték a lépéseket. Egyben jelezték: nincs pénzük és nem is dolguk fenntartani a veszteséges vonalakat.
Határidőre elkészült a távolsági és budapesti elővárosi közlekedés, valamint a regionális integrált közlekedés 2009/2010. évi menetrendjének koncepciója, ám a hírekkel ellentétben az nem tér ki egyes vasútvonalakra a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) közleménye szerint. Csak a koncepció kormány általi jóváhagyása után következhet a menetrendek részletes kidolgozása. Az országos és regionális menetrendet október végén rendelheti meg a szakminiszter a szolgáltatóktól.
A minisztérium ezzel arra a sajtóértesülésre reagált, amely felsorolta azt a közel kétezer kilométernyi vasútvonalat, amelyen megszűnne a vasúti közlekedés, s a személyszállítást a Volán társaságok vennék át. A cikk szerzője érdeklődésünkre közölte, hogy a lista friss, s megbízható forrásból származik. A minisztériumi közlemény viszont óvott a forrás megnevezése nélküli táblázatra alapozott pánikkeltéstől.


