Erősített a Microsoft internetes keresője
A comScore felmérése szerint az Egyesült Államokban júliusban a keresések 8,9 százalékát bonyolították a Microsoft nemrég bemutatott szoftvere, a Bing segítségével – ez 0,5 százalékos növekedést jelent június óta. A Microsoft a Bing bemutatása előtt a keresési piac 8 százalékát birtokolta.
A Google továbbra is erőteljesen vezet, 64,7 százalékkal, a Yahoo őrzi a második helyet 19,3 százalékkal. Mindkét cég piaci részesedése csökkent az utolsó mérés óta – tudósít az AP.
Jelenleg 1,2 milliárdan használják a Binget az Egyesült Államokban – a kereső népszerűségének lassú növekedéséért nagy árat fizet Redmond, hiszen a Bing reklámozása önmagában 100 millió dollárt emészt fel.
Az elmúlt két pénzügyi évben a Microsoft online részlege 3,5 milliárd dolláros veszteséget termelt. A Google eközben egyre növeli keresőmotorjához kapcsolódó bevételeit: már második éve több mint 20 millió dollár értékben értékesít online reklámokat. De mind a Google, mind a Yahoo eredményei gyengültek júniusról júliusra: előbbi 4, utóbbi 5 százalékkal kevesebb keresést bonyolíthatott le.


