Vitték a kínaiak a GM autóit, mint a cukrot
Az elmúlt hónapban a GM 144 593 egységet értékesített Kínában, ez több mint 77 százalékos növekedés az előző júliushoz képest. Az AFP a vállalat közleményét idézve azt írja: ezzel a GM történetének legeredményesebb júliusát zárta le. Egyben tovább folytatta saját eladási rekordjának javítását - 2009 januárja óta minden hónapban javuló eredményekről számolt be a cég.
A General Motors és a csoporthoz tartozó más vállalatok az év első hét hónapjában 959 035 autót értékesítettek Kínában, 42,8 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.
Kína, amely január óta a világ legnagyobb autópiacának számít, egyben a GM második legfontosabb piaca is az Egyesült Államok után. Kína fontosságát jelzi, hogy a csődvédelem után megszülető "új GM" sanghaji központjából irányítja nemzetközi működését, a kínai várost használva koordinációs centrumként.
Kínában az év első felében 17,7 százalékkal nőtt az autóeladások száma, elérve a 6,1 millió darabot. A kínai Autógyártók Egyesületének előrejelzései szerint az év végéig 11 millió gépjármű talál gazdára. Ezzel szemben az Egyesült Államokban júniusban 28 százalékkal, szezonálisan kiigazítva évi 9,69 millióra csökkentek az eladások, a 2008 júniusában mért 13,69 millióhoz képest.

