BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Lemondott tisztségéről Majtényi László, az ORTT elnöke

Majtényi László korábban is elégedetlen volt az ORTT pártdelegáltjainak működésével.

Lemondott az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnöki tisztségéről és testületi tagságáról Majtényi László. A szakember már reggel meglebegtette lemondását a botrányos rádiófrekvencia-pályázat eredményhirdetése után.

A döntés teljes, részletes indoklásait itt találhatja, illetve itt olvashatja el.

Majtényi László szerint ugyanis politikai döntés született. Hogy ez azt jelenti-e, a döntés egyszerre kedvez a jobb- és a baloldalnak, erre azt válaszolta: „ez nagyon valószínű feltételezés”.

 

Kérdés az is, hogy az ORTT-nek és így az államnak jó üzlet lesz-e a „frekvenciajogosult-csere”. A Világgazdaság által megkérdezett médiapiaci szakértő szerint az Advenio és az FM1 – egyelőre – egyenként évi 1-1,5 milliárd forintos árbevételre számíthat, ez a második esztendőtől évi 700–950 millió forintos konceszsziós díjat jelentene.

Feltéve persze, hogy a sajtó által mindkét pályázó esetében említett úgynevezett sales house üzleti modell (részletek keretes írásunkban) nem „szól közbe”, ez esetben ugyanis a díj valószínűsíthetően csak az említett összeg mintegy fele lenne. A Slágertől – még a 30 százalékosra taksált idei árbevétel-csökkenése mellett is – körülbelül évi 600-650 millió forint folyt volna be a második esztendőtől, a Danubiustól pedig évi 400-450 millió.

Az Adveniót és az FM1-et is azzal gyanúsította az ORTT elnöke, hogy utóbb lealkudják majd a magas díjakat, amelyeket a győzelem érdekében ajánlottak. Ironikus módon azonban a Danubius és a Sláger is ugyanezt tette korábban - írta a Kreatív Online.

„A pályázatok elsődleges elbírálási szempontjává az ígért koncessziós díj értéke vált. Egyes pályázó csatornák így egy kis üzleti inkorrektséget is megengedve akár irrealitásba hajló ajánlatokat is hajlandóak voltak megtenni a frekvencia elnyeréséért.”

Mindezt a Kreatív írta, de nem a mostani, az Advenio és az Est Média FM1 konzorciuma győzelmével zárult kereskedelmi rádiós pályázatról, hanem az 1997-es első eljárásról. Ennek során pontosan ugyanaz történt, mint most is: az nyert, aki a legnagyobb számot mondta, és akkor ez a Danubius és a Sláger volt.

A Világgazdaság Online információi szerint a dolog nem marad ennyiben: a Sláger biztosan jogi útra tereli az ügyet, a Danubiusnál egyelőre „értékelik a helyzetet”.

Az FM1-et birtokló econet részvényeit a hírt követően felfüggesztették a Budapesti Értéktőzsdén, miután több mint 10 százalékos erősödést produkáltak. A hirtelen erősödés oka, hogy megjelent a hír.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek