BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Mégsem változnak a vasúti kedvezmények

A korábbi tervekkel ellentétben nem változtat a kormány a vasúti kedvezmények rendszerén, a tarifaemelést a kabinet hétfőn hagyhatja jóvá - írja a Népszava csütörtöki számában.

A lap értesülése szerint a vasúti menetjegyekért 2010-ben 15 százalékkal, a bérletekért 10 százalékkal kell majd többet fizetni, a tarifaemelés pénzügyi hatása jövőre 5 milliárd forint lehet.

Politikai okokból viszont nem nyúlnak most a kedvezmények rendszeréhez, pedig eredetileg komolyan átszabták volna a jelenleg 7,5 millió állampolgárt valamilyen utazási kedvezményre jogosító szisztémát - írja a lap, emlékeztetve arra, hogy a kabinet a változtatásoktól évi 9 milliárd forint körüli költségvetési megtakarítást remélt. 

Jelenleg a vasúti utazások többsége államilag erősen dotált: a napi mintegy 130 ezer utasnak csupán 15 százaléka vált teljes árú jegyet, a többiek vagy teljesen ingyen veszik igénybe a vasúti közszolgáltatást, vagy kisebb-nagyobb kedvezményt kapnak.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek