iPad, iPhone – vagy amit akartok...
Az Apple-vezér a premieren nagy igyekezettel bizonyítania is akarta, hogy mi mindenre jó az új eszköz. A fejlesztők szándéka szerint az okos telefonok, a netbook és az e-olvasók közé belőtt készülék ugyanakkor telefonálásra deklaráltan nem alkalmas, érintőképernyős netbookként e-mailezni vele nehézkes.
Talán csak az e-book funkciójába lehet kevésbé belekötni, legalábbis a terméket ki is próbáló szakértők szerint. Nagyon megoszlanak a vélemények arról, hogy az amerikai informatikai óriásnak ezúttal is sikerült-e újradefiniálni egyes készülékkategóriákat, mint az történt mondjuk az iPod vagy az iPhone esetében.
Egy biztos: a világ mindig felfigyel minden új alma logójú termékre, de ehhez kevés lenne a jó marketing és a figyelemfelkeltő reklám. Az Apple-nél régen rájöttek már arra, hogy a termékfejlesztésnél is kell a valódi csapatmunka, nem elég csak a hardvert eladni, érdemes kiaknázni a ráépülő tartalmak adta üzleti lehetőségeket is.
Azért is lehetett akkora világsiker a médialejátszó iPod, mert hozta magával az iTunes „médiapiacteret”, vagy az iPhone, amellyel jött egy egészen újfajta szoftverértékesítési koncepció – a készülékre mások által is írt alkalmazások boltja, az Appstore.


