Cégvilág

Az Orangeways leváltaná a közösségi buszokat

2009-ben folytatta terjeszkedését az Orangeways, Magyarország első komfortbusz-szolgáltatója. 320 ezer utasnak nyújtott szolgáltatásainak eredményeként közel 1,2 milliárd forintos árbevételt ért el a tavalyi évben, ami a 2008-as érték három és félszerese.

A társaság idén is számottevő bővülést vár. Miközben 45 célállomásának listájára március első hetében egy új európai város, Belgrád is felkerül, belföldön mind a helyi közlekedésben, mind a – szabályozási akadályokkal nehezített – távolsági prémium szolgáltatások területén jelentős üzletfejlesztésre számít.

A külföldi járatok menetrendjének bővülése újabb piaci lehetőségek kihasználását célozza. Tavaly év végén megszűnt a vízumkötelezettség az és Szerbia között. Az ennek nyomán megélénkülő utasforgalom színvonalas kiszolgálása érdekében március 5-étől Belgrádba is indít járatokat az Orangeways. Emellett a fokozott érdeklődés miatt újabb, immár harmadik járatát is elindítja Berlinbe.

2009-ben még csupán néhány település közösségi közlekedésének üzemeltetésére írtak ki pályázatot az országban. Ezek közül Dombóvár, és Tamási esetében a Gemenc Volán alvállalkozójaként, míg Baja esetében a város önkormányzatának megbízottjaként az Orangeways megjelent ezen a piaci területen is. Az elmúlt másfél hónap működésének tapasztalataira építve Baján már a március közepére tervezett menetrend-bővítést készíti elő a társaság: a mindeddig ellátatlan településrészeket is igyekeznek bevonni a város vérkeringésébe.

„Arra számítunk, hogy a kedvező tapasztalatok hatására már 2010-ben megnő a nagyobb önkormányzatok igénye arra, hogy a helyi közlekedés hatékony megszervezése érdekében szolgáltatókat versenyeztessenek meg – jelzi előre Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója. – Hatékony működési modellünknek köszönhetően számos, jelenleg futó helyi közlekedési pályázaton is esélyes indulóként veszünk részt. Ilyen például a Szekszárd városi tömegközlekedésének fejlesztésére kiírt pályázat, vagy a BKV hamarosan befejeződő midibusz-tendere.”

A kormányzat a közelmúltban 2012-ről 2016 végére halasztotta a Volán társaságok monopóliumának feloldását a belföldi távolsági közlekedésben. Ennek ellenére az Orangeways továbbra is keresi a piacra lépés lehetőségét. Ez a szolgáltatás ugyanis olyan fogyasztói igényeket céloz meg, amelyeket a jelenleg monopolhelyzetben lévő közszolgáltatók nem, vagy csak részben szolgálnak ki.

 

alvállalkozó busz közösségi közlekedés Volán Orangeways
Kapcsolódó cikkek