BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az Orangeways leváltaná a közösségi buszokat

2009-ben folytatta terjeszkedését az Orangeways, Magyarország első komfortbusz-szolgáltatója. 320 ezer utasnak nyújtott szolgáltatásainak eredményeként közel 1,2 milliárd forintos árbevételt ért el a tavalyi évben, ami a 2008-as érték három és félszerese.

A társaság idén is számottevő bővülést vár. Miközben 45 célállomásának listájára március első hetében egy új európai város, Belgrád is felkerül, belföldön mind a helyi közlekedésben, mind a – szabályozási akadályokkal nehezített – távolsági prémium szolgáltatások területén jelentős üzletfejlesztésre számít.

A külföldi járatok menetrendjének bővülése újabb piaci lehetőségek kihasználását célozza. Tavaly év végén megszűnt a vízumkötelezettség az Európai Unió és Szerbia között. Az ennek nyomán megélénkülő utasforgalom színvonalas kiszolgálása érdekében március 5-étől Belgrádba is indít járatokat az Orangeways. Emellett a fokozott érdeklődés miatt újabb, immár harmadik járatát is elindítja Berlinbe.

2009-ben még csupán néhány település közösségi közlekedésének üzemeltetésére írtak ki pályázatot az országban. Ezek közül Dombóvár, és Tamási esetében a Gemenc Volán alvállalkozójaként, míg Baja esetében a város önkormányzatának megbízottjaként az Orangeways megjelent ezen a piaci területen is. Az elmúlt másfél hónap működésének tapasztalataira építve Baján már a március közepére tervezett menetrend-bővítést készíti elő a társaság: a mindeddig ellátatlan településrészeket is igyekeznek bevonni a város vérkeringésébe.

„Arra számítunk, hogy a kedvező tapasztalatok hatására már 2010-ben megnő a nagyobb önkormányzatok igénye arra, hogy a helyi közlekedés hatékony megszervezése érdekében szolgáltatókat versenyeztessenek meg – jelzi előre Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója. – Hatékony működési modellünknek köszönhetően számos, jelenleg futó helyi közlekedési pályázaton is esélyes indulóként veszünk részt. Ilyen például a Szekszárd városi tömegközlekedésének fejlesztésére kiírt pályázat, vagy a BKV hamarosan befejeződő midibusz-tendere.”

A kormányzat a közelmúltban 2012-ről 2016 végére halasztotta a Volán társaságok monopóliumának feloldását a belföldi távolsági közlekedésben. Ennek ellenére az Orangeways továbbra is keresi a piacra lépés lehetőségét. Ez a szolgáltatás ugyanis olyan fogyasztói igényeket céloz meg, amelyeket a jelenleg monopolhelyzetben lévő közszolgáltatók nem, vagy csak részben szolgálnak ki.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek