Óriási profitzuhanás a Michelinnél
A Michelin nettó profitja 106 millió euróra esett vissza az előző évben feljegyzett 360 millió euróról. A forgalom 9,8 százalékkal 14,8 milliárd euróra csökkent. A válság hatására mind az új autók és teherautók abroncsigénye, mind a legnagyobb hasznot hozó csereabroncsok forgalma csökkent. Az egyszeri tételeket leszámítva az üzemi eredmény 6,3 százalékkal csökkent - jelenti a Bloomberg.
A teljes értékesítési volumen 15 százalékkal esett vissza, az Észak-Amerikában elszenvedett 10 százalékos mínuszt a kínai autógyártók részéről jelentkező, 65 százalékkal megnövekedett kereslet sem tudta ellensúlyozni. Az ázsiai ország piaca egyébként olyan mértékben növekedett, hogy a tavalyi évben első alkalommal túllépte az amerikai piac méretét.
A francia vállalat korábban közölte, hogy a helyzetet idén tovább nehezítheti a nyersanyagok árának visszarendeződése a tavalyi drasztikus olaj- és gumiárcsökkenést követően. A Michelin nem adott előrejelzést 2010-re, a cég fő célkiűzése a pozitív cash flow megőrzése.
Michel Rollier, a Michelin vezérigazgatója az idei kilátásokat illetően "nagy óvatosságra" intett és hangsúlyozta, hogy a vállalat továbbra is ügyel a költségvetési fegyelem betartására. A vállalat tavaly 7,1 százalékkal csökkentette az alkalmazottak számát, messze túlteljesítve ezzel a korábban kitűzött, évi 3-4 százalékos létszámcsökkentési célt.
Rollier a nyersanyagok drágulása miatt nem zárja ki a profitcsökkenést és nem tartja valószínűnek az árbevétel növekedését sem.