Újabb frontot nyitott a Google: támad a Chrome
A Google tőle szokatlan módon plakátokon és újságokban kezdte reklámozni a Chrome böngészőt. A társaság így készül arra a változásra, amelynek nyomán március közepétől az európai Windows-felhasználók az EU versenyhatóságának döntése alapján szabadon választhatják meg, melyik böngészőt használják, vagyis ezzel újabb front nyílik a böngészőháborúban. A Google szóvivője ezzel kapcsolatban annyit mondott: a mostani kampány a böngészők általános szerepét hivatott hangsúlyozni, a cég ugyanis úgy véli, ez a program a számítógép legfontosabb része.
A célcsoport London, Amszterdam és Párizs utcáin, metróállomásain, valamint a helyi újságokban találkozhat a Google hirdetéseivel. Mindez egyrészt azt jelzi, hogy a keresőóriás készül a böngészők közötti harcra, másrészt, hogy egyre szívesebben lép ki a hagyományos média területére a tőle megszokott internetes reklám helyett.
A Google a kampánnyal jócskán változtathat a kialakult erőviszonyokon. A Microsoft Internet Explorerének részesedése 62,2 százalék volt az év első hónapjában, a Mozilla Firefox 24,4 százalékon állt. A NetMarketShare adatai szerint a Google Chrome januárban már a globális piac 5,2 százalékát tudhatta a magáénak – az előző havi 4,6 százalék után –, noha a cég ennek elérését csak az őszre tervezte. VG


