BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Zöld jelzés a keresőszövetségnek

Mind az amerikai, mind az európai versenyjogi hatóságok rábólintottak a Microsoft és a Yahoo! együttműködésére az internetes keresőpiacon, ezzel megnyílt az út a tavaly nyáron bejelentett szövetség kiteljesítésére. Tovább javítja a két cég helyzetét, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium és az Európai Bizottság is mindenféle korlátozás, megkötés nélkül hagyta jóvá az ügyletet.

„Bár még csak az elején vagyunk a folyamatnak, nagyon izgalmas mérföldkőhöz értünk” – jelentette ki Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója a bejelentést követően. A két társaság együttműködése több választási lehetőséget és nagyobb innovációt jelent a felhasználóknak, a hirdetőknek és a kiadóknak egyaránt – tette hozzá a Microsoft vezetője.

A megállapodás azt jelenti, a Yahoo! a jövőben még jobban összpontosíthat arra, hogy felhasználóinak újszerű, innovatív keresési tapasztalattal szolgáljon – nyilatkozta Carol Bartz, a társaság vezetője.

A megállapodásnak talán az egyik legfontosabb eleme, hogy a Yahoo! az oldalain gyakorlatilag átengedi a keresőszolgáltatás üzemeltetését a Microsoftnak, vagyis a szoftvercég Bing nevű megoldása végzi majd a kereséseket. A keresőcég cserébe a saját és a Microsoft internetes platformjain történő hirdetési felület értékesítésére kapott lehetőséget.

A két cég tavaly július 29-én, több hónapos tárgyalássorozatot követően jelentette be a széles körű együttműködést az internetes keresés területén. A Microsoft a Yahoo!-oldalakon keletkező keresőhirdetési bevételek 88 százalékát adja át partnerének az első öt évben. A Yahoo! várakozásai szerint a megállapodásnak köszönhetően évente 500 millió dollárral nő az üzleti eredmény.

Míg a Microsoftnál az együttműködéstől az esélyeik javulását várják a Google-lal szembeni küzdelemben, addig a Yahoo!-nál a túlélés a tét. Vannak olyan vélemények is, hogy a cég az 1990-es évek közepén meghatározó keresőszolgáltatás, az Alta Vista sorsára juthat. Az 1990-es évek közepén az Alta Vista volt a legnépszerűbb netes kereső, de a sorozatos tulajdonosváltás miatt nem tudott versenyben maradni. Végül a Yahoo!-hoz került a szolgáltatás, és bár még most is működik, kevesen használják.

A Yahoo! részesedése a keresőpiacon folyamatosan csökken: a ComScore adatai szerint 2007 decemberében még az amerikai keresések 23 százalékát bonyolította le a szolgáltatás, ez az arány azonban 2010 januárjára 17 százalékra csökkent. Kérdéses, hogy a Bing keresőmotor használata a Yahoo!-oldalakon megállítja-e ezt a folyamatot. Az mindenesetre tény: a Microsoft megoldásának részesedése – ha nem is túl gyorsan, de – nő, az amerikai piacon 2010 januárjában a keresések 11,3 százalékát futtatták a Bingen. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek