BUX 51,446.2
+0.16%
BUMIX 4,360.92
-0.03%
CETOP20 2,327.67
-1.03%
OTP 17,555
-0.06%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.72%
0.00%
+0.67%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,595
+1.27%
RABA 1,530
-0.65%
0.00%
-0.58%
+0.28%
-0.35%
-0.79%
-1.14%
+0.90%
+0.30%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,476
+0.57%
-0.97%
ALTEO 1,360
-0.73%
0.00%
+2.80%
EHEP 1,900
0.00%
0.00%
+0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.59%
-22.63%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-3.79%
+1.35%
+0.57%
0.00%
+0.31%
+2.19%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

7 százalékkal csökkent a Metro profitja

A német nagykereskedelmi lánc tavaly 7 százalékkal alacsonyabb nettó eredményt ért el, mivel a válság szinte minden ágazatára negatívan hatott.

A keresletcsökkenést a Metro áruházak mellett a Kaufhof üzletek is megszenvedték, a legnagyobb németországi kereskedelmi lánc nettó eredménye 7 százalékkal, 519 millió euróra csökkent a 2008-as 558 millió euróról. Az értékesítési forgalom ez idő alatt 4 százalékkal, 66 milliárd euróra csökkent – tudósít az AP.

A düsseldorfi cég arra számít, hogy eredménye az idei évben jóval magasabb lesz a 2009-re jelentettnél. Eckhard Cordes, a cég vezérigazgatója úgy látja, a cég büszke lehet arra, hogy átvészelte a válságot, a cég átszervezése pedig meghozta az eredményét, hiszen a Metro a idei évre is változatlan osztalékot javasol.

A Metro AG cégei közül csak a Media Markt és a Saturn produkált magasabb forgalmat, az elektronikai eszközöket forgalmazó áruházak értékesítése csaknem 4 százalékkal növekedett. A válság hatására 6 százalékkal csökkent nemzetközi szinten a vállalat forgalma, ennél rosszabbul teljesítettek a Kelet-európai üzletek, ahol 13 százalékos mínusszal zárt az évet a Metro.

Kapcsolódó cikkek