Cégvilág

7 százalékkal csökkent a Metro profitja

A német nagykereskedelmi lánc tavaly 7 százalékkal alacsonyabb nettó eredményt ért el, mivel a válság szinte minden ágazatára negatívan hatott.

A keresletcsökkenést a Metro áruházak mellett a Kaufhof üzletek is megszenvedték, a legnagyobb németországi kereskedelmi lánc nettó eredménye 7 százalékkal, 519 millió euróra csökkent a 2008-as 558 millió euróról. Az értékesítési forgalom ez idő alatt 4 százalékkal, 66 milliárd euróra csökkent – tudósít az AP.

A düsseldorfi cég arra számít, hogy eredménye az idei évben jóval magasabb lesz a 2009-re jelentettnél. Eckhard Cordes, a cég vezérigazgatója úgy látja, a cég büszke lehet arra, hogy átvészelte a válságot, a cég átszervezése pedig meghozta az eredményét, hiszen a Metro a idei évre is változatlan osztalékot javasol.

A Metro AG cégei közül csak a Media Markt és a Saturn produkált magasabb forgalmat, az elektronikai eszközöket forgalmazó áruházak értékesítése csaknem 4 százalékkal növekedett. A válság hatására 6 százalékkal csökkent nemzetközi szinten a vállalat forgalma, ennél rosszabbul teljesítettek a Kelet-európai üzletek, ahol 13 százalékos mínusszal zárt az évet a Metro.

Metro Saturn 2009 Media Markt
Kapcsolódó cikkek