BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sziget 2010: 12 ezer a napijegy - Mit kapunk érte?

Nem lazít a tavaly bevezetett válságkezelő intézkedéseken a Sziget Fesztivál szervezője: marad többek közt a szigorú költségvetés és a megerősített külföldi reklámkampány is – tudta meg a Világgazdaság Gerendai Károlytól, a Sziget Kft. ügyvezetőjétől.

A cég az idén főleg az új Stargarden fesztiváltól vár számottevő forgalombővülést. A 390 ezres látogatószámával és 150 millió forintos nyereségével a válság dacára üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, ez talán részben azoknak a válságkezelő intézkedéseknek is köszönhető, amelyeket megléptünk” – mondta lapunknak Gerendai Károly, utalva arra, hogy a múlt évben a költségcsökkentés jegyében színpadokat vontak össze, állami segítséget kértek, azonban végül nem kaptak, miközben megerősített külföldi reklámkampánnyal és speciális diákkedvezményekkel próbálták fenntartani a látogatottságukat.

A tavalyi siker ellenére az esemény fő szervezője az eddigi jelekből nehéz évre számít az idén. „Volt olyan szponzor, aki kiszállt, illetve sokan csökkentették a támogatásuk összegét, így új támogatókat kell szereznünk ahhoz, hogy elérjük a tavalyi szintet a szponzori pénzek tekintetében” – mondta Gerendai, hozzátéve, több céggel tárgyalnak erről. Emellett szerinte a nézőszámban is előfordulhat az idén némi visszaesés.

„Mindezek miatt gyakorlatilag kőbe véstük a Sziget költségvetését, amely nem haladhatja meg a tavalyi 2,65 milliárd forintot, csak egyetlen esetben, ha olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre” – mondta. A jegyárakat is tovább emelik az idén, 10 ezer helyett 12 ezer forint lesz a napijegy, ezzel a nézőszám esetleges visszaeséséből származó bevételkiesést kompenzálják.

A Sziget teljes költségvetésének 75-80 százalékát a jegyárbevétel teszi ki, a vendéglátásból származó bevételek évek óta 5-6 százalékon állnak, a maradék pedig a szponzoroktól jön. Az idén még nagyobb hangsúlyt helyeznek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra körülbelül 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködésekkel a nemzetközi kampány értéke meghaladhatja az egymilliót. „A magyar piacban már nincs sok tartalék a Sziget szempontjából, a külföldi vendégek terén azonban még nagy a növekedési potenciál.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.